Picnic en de Bijenkorf hebben vanavond een vakprijs ontvangen in Noordwijk. De websupermarkt werd uitgeroepen tot beste startende webwinkel, de warenhuisketen tot beste omnichannel winkel. Ook Bol.com, VidaXL en Blendle kregen een juryprijs.
Dat maakt in totaal vijf vakprijzen bij deze editie van de Thuiswinkel Awards, waarvan Bol.com met de meest prestigieuze aan de haal ging (‘Beste Webwinkel van Nederland’).
Picnic
De ‘ING Vakprijs Beste Startende Webwinkel’ werd een prooi voor Picnic. De app only supermarkt, die een laagste prijsgarantie koppelt aan gratis bezorging, ging in september van start in Amersfoort en moet als een olievlek de Nederlandse boodschappenmarkt veroveren.
De Bijenkorf
Volgens een andere vakjury knoopt de Bijenkorf de verschillende winkelkanalen het best aan elkaar. De nummer 12 van de Twinkle100, die zijn app voor de Apple Watch bijvoorbeeld koppelde aan iBeacons, bleef de andere genomineerden Albert Heijn en Omoda voor. De titel ‘Beste Omnichannel Winkel van Nederland’ werd dit jaar voor het eerst opgespeld bij de Thuiswinkel Awards.
VidaXL
VidaXL won de ‘Cross Border E-commerce Award’, een onderscheiding voor de best presterende webverkoper over de grens. Het online warenhuis in huis & tuin was nooit eerder winnaar van een Thuiswinkel Award en daar ook niet eerder voor genomineerd.
Blendle
De Game Changer Award werd dit jaar voor het eerst uitgereikt, bestemd voor ‘het meest innovatieve, e-commerce verrijkende initiatief van 2015’. Zowel bestaande als nieuwe initiatieven konden meedingen, waaronder ook dienstverleners. Online kiosk Blende kwam als winnaar uit de bus, voor de financiële startup Bunq en, ook hier genomineerd, Picnic.
In het komende nummer van Twinkle vindt u meer over de winnaars van de Nationale Thuiswinkel Awards 2016.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vakprijzen voor Picnic en de Bijenkorf
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.