Twinkle | Digital Commerce

Jumbo investeert fors in online activiteiten

2017-05-27
180101
  • 1:22

Jumbo investeert het komende jaar 100 miljoen euro in zijn online activiteiten en de vernieuwing van zijn winkels. Naast de opening van nog eens honderd Pick Up Points ligt de nadruk op thuisbezorgen. ‘Landelijk thuisbezorgen, dat gaat zeker gebeuren’.

Jumbo startte in november, een jaar na de lancering van Jumbo.com, met een proef in thuisbezorgen bij huishoudens in Utrecht. Dit wil het bedrijf dit jaar uitbreiden naar een landelijke dekking. ‘We geven nog niet aan wanneer het gaat gebeuren, maar dat het gaat gebeuren kan ik bevestigen’, aldus een woordvoerster tegen Twinkle. Jumbo wil daarnaast bij bedrijven bezorgen.

Extra Pick Up Points
Ook gaat een deel van de investering van 100 miljoen euro naar nieuwe Pick Up Points. Honderd locaties bovenop de nu al 168 punten. De Pick Up Points fungeren in proefstad Utrecht als plek waar de bezorgorders worden verzameld en waar vanuit supermarktmedewerkers de bestellingen thuisbezorgen. Of de rest van Nederland straks ook op deze manier de boodschappen in huis krijgt, laat Jumbo niet weten. De Pick Up Points worden voorzien van weborders door het e-fulfilmentcenter in Den Bosch.

Omzet
Jumbo boekte het afgelopen jaar een totale omzet van 6,250 miljard euro, een groei van 27 procent ten opzichte van 2014 (inclusief extra week 53). Het bedrijf doet geen uitspraken over welk aandeel online hierin heeft. Het hoofdkantoor wordt het komende jaar omgevormd, waardoor het aantal arbeidsplaatsen terug wordt gebracht van 925 naar 735 fte’s.

Lees ook: Jumbo: ’Over the last mile maken we ons niet de meeste zorgen' (8 december 2015)