Centralpoint.nl blikt terug op een goed jaar, waarin de omzet 45 procent hoger uitkwam dan in 2014. Dat jaar werd ook al een flinke groei gerealiseerd, van 35 procent. De b2b-webwinkel krijgt dat naar eigen zeggen voor elkaar in een krimpende Nederlandse markt voor IT-hardware.
Centralpoint.nl heeft zich ten doel gesteld door te dringen tot de top 3 van die markt in 2017, laten Brian Speelman (ceo) Marcel Joosten (coo) en Ronald Ederveen (directeur business solutions) weten. Afgelopen jaar is veel groei te danken geweest aan laatstgenoemde bedrijfstak, bedoeld voor middelgrote, grootzakelijke en publieke klanten.
Full responsive webshop
Het totale aantal klanten groeide vorig jaar met meer twintig procent, om boven de 150.000 uit te komen. Voor hoeveel zij samen precies bestelden is niet duidelijk, wel dat de grens van 100 miljoen euro is gepasseerd. Centralpoint zegt de vruchten te plukken van de ‘full responsive webshop’ die zo’n anderhalf jaar geleden werd gelanceerd. Ook in België drukt het bedrijf inmiddels zijn stempel op de markt.
Chat-functies en WhatsApp
Centralpoint.nl blijft nieuwe distributeurs aansluiten en zet in het bijzonder in op klantcontact. Uit het bericht: ‘Met unieke nieuwe features, zoals de gepersonifieerde chat-functies en WhatsApp-contactmogelijkheid, wordt een unieke klantbeleving gecreëerd, hetgeen resulteert in een zeer hoge NPS-score in de online continue klantbelevingsmeting.’
Zucht... gaan nu alle grote webshops doorgeven hoeveel omzet ze nu weer hebben gehaald???
Misschien kunnen ze ook ook eens vermelden hoeveel winst er is gemaakt want alleen met omet koop je niet.
Helemaal eens Menno, of doorgeven het % aan retouren ( die niet verwerkt worden in de omzetcijfers )