Birchbox, dat cosmetica verkoopt in abonnementsvorm, kiest voor verdere diversificatie met de lancering van een tweede eigen merk. Onder de naam Arrow worden onder andere deodorant en lippenbalsem verkocht, geïnspireerd op sport.
Birchbox introduceerde afgelopen najaar een eerste eigen merk. LOC (Love of Color) biedt setjes lippenstift en oogschaduw. Met Arrow zet de online subscription commerce pionier daar een eigen merk naast, dat voorlopig alleen in de VS verkrijgbaar zal zijn. LOC komt binnenkort overigens naar Europa, meldt de Franse vaktitel LSA.
Proefverpakkingen
Birchbox verdient vooral aan abonnementsgelden. Leden betalen maandelijks 10 dollar voor een doosje vol proefverpakkingen cosmetica. De gesamplede producten zijn ook op normaal formaat te bestellen, maar daar komt niet meer dan een derde van de omzet vandaan.
Fysieke winkels
Behalve met eigen merken zoekt Birchbox ook groei met fysieke winkels. Anderhalf jaar geleden werden de deuren geopend in Soho (New York) en de ambitie is om een ‘keten van stenen vestigingen’ te bouwen. Daartoe nam het onder andere top executive Philippe Pinatel over van de grote parfumketen Sephora, dat inmiddels ook make-updoosjes op abonnementsbasis verkoopt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Birchbox lanceert eigen sportlijn
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.