Beate Uhse, holding van Pabo.nl en Christine Le Duc, schrapt vijftig banen. Het bedrijf bereidt zich voor om een volledige e-commerce onderneming te worden. ‘We willen geen tweede Neckermann worden.’
Vanwege de nieuwe digitale strategie verdwijnen vooral medewerkers in de productie van papieren catalogi en uit winkels. Volgens directeur omnichannel Marc Koster is het nodig om in ‘het eigen vlees te snijden’.
Veranderende markt
‘We zijn bezig met een veranderingsproces dat vijf jaar geleden is ingezet’, verklaart Koster aan PZC, een lokale krant in Zeeuws-Vlaanderen. ‘De markt is enorm veranderd. Van dvd-verkoop zijn we naar lingerieverkoop gegaan. Van seks naar lingerie, van man naar vrouw. En van catalogus en retail naar online verkoop en marketplaces zoals Bol.com of Amazon. Veranderingen die het bedrijf op de grondvesten doen schudden.
Niet de laatste keer
In het Zeeuwse Walsoorden verdwijnt de helft van de geschrapte banen. Volgens Koster zal het niet de laatste keer zijn dat Beate Uhse personeel laat gaan.
Nieuwe topman
Twee maanden geleden legde de Nederlander Serge van der Hooft zijn functie als managing director van het Duitse Beate Uhse neer. Hij wordt tijdelijk vervangen door financieel directeur en landgenoot Kees Vlasblom, tot een opvolger is gevonden. Van der Hooft heeft de strategieverandering vijf jaar begeleid.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Beate Uhse schrapt vijftig banen om digitale koers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.