Lidl stapt in Duitsland in online maaltijdboxen. Het supermarktbedrijf heeft de startup in boxen Kochzauber overgenomen van Otto-dochter MyToys. De dienst komt los te staan van Lidl’s eigen e-commerce activiteiten bij onze oosterburen.
De vlag kon onlangs uit bij de twintig medewerkers van Kochzauber. Nadat eigenaar MyToys meldde de deuren van de startup volgend jaar op slot te willen doen, stapte Lidl als overnamekandidaat naar voren.
Kochzauber vs HelloFresh
De dienst, die sterk lijkt op het eveneens Duitse HelloFresh, bestaat uit maaltijdboxen voor verschillende doelgroepen vanaf 39 euro per week. Kochzauber verschilt van zijn concurrent in onder andere een box voor volgers van het WeightWatchers-dieet.
Vorratsbox
Kochzauber blijft een onafhankelijk merk, naast Lidl’s eigen uitgebreide e-commerce activiteiten in Duitsland. Het supermarktbedrijf verstuurt sinds een maand eigen boxen met boodschappen naar klanten. Dit zijn geen te bereiden maaltijden, maar een Vorratsbox, gevuld met artikelen uit de categorie Lebensmittel & Drogerie.
E-commerce in Nederland
In ons land is de online verkoop van Lidl nog beperkt. Voor zijn Nederlandse hoofdkantoor in Huizen zocht het bedrijf afgelopen zomer naar een senior manager online. Die zou onder meer een belangrijke rol moeten gaan spelen 'bij het opzetten en uitrollen van de e-commerce activiteiten van Lidl Nederland’. Begin deze maand liet Lidl aan Twinkle doorschemeren aan een nieuwe e-commerce stap te werken: ‘Als we zover zijn, brengen we dit op een goede manier naar buiten.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lidl koopt maaltijdboxstartup Kochzauber
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.