Twinkle | Digital Commerce

Stichting WebwinkelKeur koopt Klantenscores.nl

2017-05-27
180101
  • 1:12

Stichting WebwinkelKeur neemt Klantenscores.nl over. Met de koop komt het aantal leden van het keurmerk op ruim 2.500 te staan. De overnameprooi zal gefaseerd verdwijnen.

Klantenscores.nl, dat via een online tool reviews van klanten in de webwinkel toont, kon naar eigen zeggen niet meer voldoende investeren in de ontwikkeling van nieuwe technieken. ‘Daarom zijn we op zoek gegaan naar een betrouwbare partij die continuïteit kon bieden voor onze klanten’, schrijft het bedrijf in een gezamenlijk persbericht.

Nieuwkomers
Stichting WebwinkelKeur krijgt er een aantal nieuwkomers bij, die eerst wel een certificering moeten doorlopen. Hoeveel webwinkels bij Klantenscores.nl zijn aangesloten, is niet bekend. Met de nieuwe klanten komt het aantal aangesloten partijen van Stichting WebwinkelKeur op ruim 2.500, communiceert het keurmerk.

Eerdere overname
Dit bestand groeide vorig jaar al snel, toen Stichting WebwinkelKeur het Keurmerk Veilig Winkelen kocht. De lijst kwam destijds op ruim 1.300 te staan, waardoor het het derde keurmerk voor webwinkeliers in Nederland werd. Alleen Webshop Trustmark en Thuiswinkel.org hadden meer leden. Stichting WebwinkelKeur opereert ook in Spanje onder de naam Evalor.es en is een vertegenwoordiger van het Europese EMOTA-keurmerk.

Kleinere webwinkeliers
Stichting WebwinkelKeur mikt vooral op de kleinere webwinkeliers, aldus oprichter Marcel Landeweerd vorig jaar zomer. ‘Ons doel is kleine ondernemers een betaalbaar keurmerk te geven met een grote focus op klanttevredenheid. Niet alleen een juridische insteek, maar ook een praktische insteek waarbij gekeken wordt naar zaken die belangrijk zijn voor de consument.’