Hellotrip.com claimt de eerste Europese site te zijn met een prijsvoorspellingsalgoritme. De site, nu nog in bèta, biedt inzage in mogelijke prijsveranderingen van vliegtickets in de komende zeven of veertien dagen. Binnenkort lanceert de Amsterdamse startup zijn open versie.
Dat laat ceo en mede-eigenaar Saeed Younesi vanochtend weten. Hellotrip.com schotelt prognoses voor op basis van ‘miljarden historische prijsmetingen’ en machine learning technieken. De startup werd gekozen tot winnaar van The Microsoft Pitch Battle, tijdens het afgelopen Uprise Startup Festival in Amsterdam. Daarvoor ontvangt het bedrijf honderd uur coaching en advies van de naamgever van de competitie.
Skyscanner
Hellotrip.com adviseert bezoekers om een bepaald ticket direct te kopen, of juist te wachten omdat de prijs waarschijnlijk zal zakken. Aangedreven door Skyscanner kunnen op de site prijzen van verschillende aanbieders worden gezocht en vergeleken.
Dekking
Vooralsnog beperkt Hellotrip.com zich tot prijsadviezen over zestig van de meest populaire vliegroutes vanuit Amsterdam. Er wordt gewerkt aan een ‘volledige dekking van alle grote Europese steden’, aldus Younesi. Hij werkt al ruim twee jaar aan het bedrijf, inmiddels met een team van negen mensen. Komende maand moet de site uit bèta gaan.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hellotrip.com voorspelt toekomstige ticketprijzen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.