Twinkle | Digital Commerce

‘Duw die koopknop niet zomaar in iemands gezicht’

2017-10-05
180101
  • 1:10

De buy button van Twitter kwam vorige week breder beschikbaar, althans in de Verenigde Staten. ‘Het komt er hier ook aan, echt’, zei Twitter’s Suzanne Ekel vanmiddag op Shopping Today, om toe te voegen dat van die koopknop geen wonderen moeten worden verwacht.

Ekel, scheidend hoofd marketing in de lage landen voor Twitter, vertelde over de mogelijkheden die het sociale netwerk biedt om contact te leggen met (potentiële) klanten. ‘Duw die koopknop niet zomaar in iemands snufferd. Make a connection, not a sale.’  Merken moeten er zijn, aldus Ekel, en ze moeten relevant zijn. Dan biedt Twitter meerwaarde.

Sales funnel
De koopknop, helemaal aan het eind van de sales funnel, zal niet snel door iemand worden ingedrukt. Ekel: ‘Warby Parker biedt bijvoorbeeld een zonnebril aan op Twitter voor 95 dollar. Als mensen je niet of nauwelijks kennen, is de vraag of ze die zomaar zullen kopen.’

Relay
Warby Parker was vorige week een van de eerste Amerikaanse partijen die nieuwe technologie van Stripe gebruikt. Onder de naam Relay is een set tools (API’s) beschikbaar gesteld waarmee retailers en ontwikkelaars verkopen in apps mogelijk kunnen maken. Sinds vorige week maandag kan de technologie worden gebruikt om te verkopen op Twitter in de VS.