Twinkle | Digital Commerce

Sainsbury’s matcht prijzen nu ook online met Asda

2017-11-08
180101
  • 1:28

Achter Tesco zijn Sainsbury’s en Asda verwikkeld in een strijd om de positie van tweede Britse supermarktketen. Sainsbury’s belooft fysieke winkelklanten al enige tijd dat ze voor een mandje merkartikelen nooit duurder uit zijn dan bij Asda. Die belofte is nu online doorgetrokken.

Sainsbury’s liet webshoppers tot voor kort weten dat het technisch niet mogelijk was om zijn programma Brand Match aan te bieden online. Nu is dat toch gelukt.

Mandje
Als blijkt dat klanten voor de merkproducten (minimaal 10 stuks) in hun mandje goedkoper uit zouden zijn op Asda.com, krijgen ze vanaf vandaag het verschil als korting op hun volgende webaankoop. Sainsbury’s neemt ook de aanbiedingen van Asda mee in zijn vergelijking.

Zekerheid
De gecombineerde laagste prijsgarantie geldt op duizenden producten die zowel bij Sainsbury’s als Asda te koop zijn. Robbie Feather, online directeur bij Sainsbury’s, zegt dat klanten zich verzekerd moeten voelen van de laagste prijzen. ‘We streven ernaar klanten centraal te zetten in alles wat we doen. We check prices and do the maths fore them, online as well as in-store.’

Jumbo en Picnic
In ons land werkt Jumbo met een laagste prijsgarantie, waarbij prijzen worden vergeleken met andere aanbieders in de buurt van de koper. Die belofte heeft de snel groeiende keten ook online doorgetrokken. Komende maand krijgen Jumbo en andere Nederlandse supermarkten er een concurrent bij, als Picnic van start gaat. Die websupermarkt koppelt een laagste prijsgarantie aan gratis bezorging.

Kledingshop
Directeur Feather noemt de online uitrol van Brand Match een belangrijke stap in de groei van Sainsbury’s online business, al goed voor een miljard pond omzet per jaar. De keten verkoopt inmiddels meer dan alleen boodschappen online: vorige week openden de virtuele deuren van een dedicated webshop voor het eigen kledingmerk Tu.