Google heeft een samenwerking gesloten met Twitter om tweets in de zoekresultaten te integreren. Gebruikers van Google op mobiel (app en browser) zien de laatste tweets over een gezocht onderwerp.
Voor retailers betekent dit dat de content die zij via Twitter verspreiden sneller vindbaar is door Google. ‘Het is een nieuwe manier voor organisaties en mensen op Twitter om een mondiaal publiek te bereiken op de meest relevante momenten’, schrijft de zoekgigant in een blogpost.
Hashtags
De content en accounts op Twitter zijn vindbaar via zowel reguliere zoekwoorden als hashtags. Twitter geeft in een blogpost de hashtag #madmen (van de serie 'Mad Men') als voorbeeld van een populair onderwerp:
Later in andere talen
De functie is nu alleen nog beschikbaar voor Amerikaanse consumenten op mobiele apparaten. Google meldt dat de optie later ook voor desktop en in andere talen wordt uitgebracht.
Koopknop
De zoekgigant start ook binnen enkele weken een proef met een koopknop in de zoekmachine. De button verschijnt in betaalde advertenties voor mobiel en leidt de consument naar een checkoutpagina binnen Google.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Relevante tweets vindbaar in zoekresultaten Google
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.