Twinkle | Digital Commerce

Net-a-porter lanceert eigen social netwerk

2017-11-09
180101
  • 1:12

Net-a-porter lanceert deze maand een eigen social netwerk waarop het foto’s van fans koppelt aan de artikelen in de webshop. The Net Set maakt niet alleen matches op basis van kledingafbeeldingen, maar reageert ook creatief op andersoortige foto’s.

The Net Set nodigt bezoekers van Net-a-porter momenteel uit om zich in te schrijven voor de invite only pilot van het social netwerk op 13 mei. De fans van de webwinkel voor luxeproducten kunnen zelf foto’s op het platform plaatsen. Daarbij maakt het niet uit of deze bestaan uit kleding van Net-a-porter.com. Volgens nieuwswebsite Quartz worden zelfs foto’s van een zonsopgang gekoppeld aan de artikelen van de retailer.

Drie mobiele apparaten
Het netwerk is straks beschikbaar op tablet, smartphone en Apple Watch. Net-a-porter blijft tevens aanwezig op negen andere social netwerken, waar het 4,1 miljoen fans heeft verzameld.

User generated foto’s
Het koppelen van user generated foto’s aan de eigen producten in de webwinkel wordt steeds populairder onder moderetailers. Zappos en Zalando willen zelfs een stapje verder gaan door overal op het web en fysiek te zoeken naar de door de consument gezochte artikelen. Zappos startte daartoe vorig jaar al een dienst rond een persoonlijke winkelassistent: AskZappos. Zalando gaf begin dit jaar aan dat het zichzelf in de toekomst een aannemersrol ziet vervullen, waarin het consumenten multichannel koppelt aan kledingmerken.