Twinkle | Digital Commerce

KPN verbindt offline met online in nieuwe winkels

2017-11-08
180101
  • 1:02

KPN introduceert een nieuw belevingsconcept voor zijn winkels, met manshoge interactieve ‘smart walls’, een geavanceerd wachtrijmanagementsysteem en de mogelijkheid om online te bestellen in de winkel. ‘De bezoeker loopt als het ware fysiek de KPN-website binnen.’

Dat verklaart KPN’s nieuwe retaildirecteur voor de consumentenmarkt, Bart Mulders. Vanochtend werd het nieuwe concept officieel gelanceerd aan de Haagse Lange Poten. Eerder deze week werd de winkel van KPN in Haarlem heropend volgend de ‘geheel nieuwe winkelbeleving’. De online omgeving van de nummer 7 van de Twinkle100 moet voortaan naadloos overgaan in de fysieke, met veel touchscreens die onder andere zijn voorzien van infrarood- en Kinect-technologie.

Beleving en service
‘Traditioneel winkelen raakt steeds meer verweven met online winkelen’, aldus Mulders. ‘Daarom gaan we van een productgerichte winkel naar een omgeving gericht op beleving en service. De nieuwe formule past dan ook in de omnichannelbenadering van KPN om alle contactmomenten met de klant zoveel mogelijk te integreren.’ In de winkels, die ook dienst doen als afhaalpunt, moeten klanten mogelijkheden ontdekken om hun leven en werk makkelijker en leuker te maken, aldus de directeur.