Twinkle | Digital Commerce

Boodschappen binnen een half uur afhalen op het station

2017-05-27
180101
  • 1:11

Migros gaat opnieuw samenwerken met de Zwitserse spoorwegen SBB op het gebied van e-commerce. Webshoppers kunnen ongeveer duizend supermarktproducten al een half uur na bestelling afhalen op het station, om te beginnen in Zürich. Werknaam: Click & Collect.

Het gaat om een pilot, die in september van start gaat volgens de Zwitserse Handelszeitung. Daarin participeert ook Twint, een mobiele betaalapplicatie van het aan Swiss Post gelieerde Postfinance. De app zou bij de start van de nieuwe boodschappenservice worden gelanceerd.

Balies en pakketautomaten weg
Migros en SBB experimenteerden al eerder uitgebreid met afhaalservices voor boodschappen. De afhaalbalies op Zwitserse treinstations van websupermarkt LeShop (onderdeel van Migros) werden afgelopen najaar echter na twee jaar gesloten. Ook de onbemande pakjesautomaten met de naam Goodbox verdwenen, omdat ze te weinig werden gebruikt. Daar maakten behalve Migros overigens ook andere online verkopers gebruik van. Producten moesten voor tien uur ’s ochtends zijn besteld om ze dezelfde dag na vijven op te kunnen pikken.

Snelle bezorgbelofte
Migros en SBB verwachten in de toekomst meer succes door de razendsnelle bezorgbelofte; wie een half uur voor aankomst op het hoofdstation van Zürich boodschappen bestelt, bijvoorbeeld vanuit de trein, kan die daar oppikken. De proef duurt sowieso negen maanden. Bij succes wordt de service uitgebreid naar andere stations, heeft SBB al laten weten.