Amazon heeft de virtuele assistent voor thuis, Echo, uitgebreid met een shopfunctie. Gebruikers kunnen Echo met hun stem de opdracht geven om eerder gekochte artikelen op Amazon.com opnieuw aan te schaffen.
Echo werd ongeveer een half jaar geleden al gelanceerd door Amazon. Voor 199 dollar mocht een groep consumenten het apparaat al bestellen om te testen. De assistent geeft informatie over verschillende onderwerpen, voegt producten toe aan digitale boodschappenlijstjes, speelt muziek en tapt zelfs moppen. Dankzij een update is het nu ook mogelijk om via stembesturing producten te bestellen.
Koopgeschiedenis
Echo, dat gekoppeld moet zijn aan Amazon Prime, zoekt na een opdracht in de koopgeschiedenis van de klant. Daar vindt het apparaat producten die opnieuw kunnen worden besteld. Betreft het een nieuw item, dan geeft Echo productsuggesties na eerst de koopgeschiedenis te hebben doorzocht: ‘I didn’t find that in your order history, but Amazon’s Choice for [item] is [product name]. The order total is $[price]. Should I order it?’
Knoppen en scanners
Amazon heeft ondertussen al meerdere apparaten uitgebracht waarmee de consument via stemherkenning vanuit huis producten op Amazon.com kan bestellen. Onlangs lanceerde het Dash, een knop die consumenten op hun koelkast of wasmachine kunnen plakken en indrukken om producten online te kopen. Elke knop is gekoppeld aan een bepaald merk en product, zoals Gillette voor nieuwe scheermesjes. Ook bracht het een jaar geleden de Amazon Dash-boodschappenscanner uit. Met dit apparaat kunnen consumenten bijvoorbeeld lege melkpakken scannen om opnieuw te bestellen via Amazon Fresh.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon breidt Echo uit met shopfunctie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.