Twinkle | Digital Commerce

Royal Mail laat shopper buur ‘nomineren’ voor bezorging

2017-05-27
180101
  • 0:59

Royal Mail heeft een manier gevonden om meer pakketten direct af te kunnen leveren bij Britse consumenten. Met de campagne ‘Nominate a Neighbour’ worden online shoppers verzocht om een buur te ‘nomineren’ die hun pakketten bij afwezigheid in ontvangst neemt.

Door elke consument aan een buurman of -vrouw te koppelen, verhoogt Royal Mail het percentage succesvolle eerste afleverpogingen van pakketten. Online shoppers weten op hun beurt dat hun orders nooit bij de ‘verkeerde’ persoon bezorgd wordt, maar bij een betrouwbare buur.

Handtekening
Het afleveren van speciale producten of internationale items, waarvoor een handtekening vereist is, zijn uitgesloten van het nominatieprogramma. Shoppers kunnen te allen tijde een buur uit hun lijstje verwijderen en een andere persoon uit de straat aanwijzen als ontvanger bij afwezigheid.

PostNL-actie
Deze week voerden pakketbezorgers van PostNL actie vanwege een te laag loon, dat mede veroorzaakt wordt door mislukte afleverpogingen. Zelfstandige bezorgers krijgen van hun opdrachtgever pas betaald als een pakket is afgeleverd.

Lees meer:
- Nieuwe bezorgregels: overgang verliesrisico op consument (6-2-2014)