Twinkle | Digital Commerce

Net-a-porter helpt tijdschriftlezers shoppen via advertentie

2017-11-09
180101
  • 1:01

Modewebsite Net-a-porter.com heeft een interactieve online advertentie gemaakt voor de mobiele homepage van het magazine Harper’s Bazaar. Een zoek tool in de advertentie leidt de consument naar een persoonlijke selectie van producten in de webwinkel.

Net-a-porter.com bestaat uit zeer veel verschillende producten en merken, waardoor het voor klanten soms moeilijk is om snel een gewenst item te vinden en te kopen. Voor mobiele bezoekers is dit nog lastiger, omdat het scherm van mobiele apparaten kleiner is - wat browsen bemoeilijkt - en de productafbeeldingen langer nodig hebben om te laden.

Segmentatie
De nieuwe mobiele advertentie van Net-a-porter.com heeft de oplossing, schrijft Luxury Daily. Klanten typen in welk soort product of welk merk zij zoeken, waarna een overzichtspagina in de webwinkel hun de gezochte artikelen toont. In onderstaand voorbeeld zocht de klant bijvoorbeeld op het merk ‘Fendi’:

Fusie
Net-a-porter.com fuseert na twee jaar lang te koop te hebben gestaan in september met de Yoox Group. Het nieuwe online shopbedrijf, de Yoox Net-a-porter Group genaamd, zal met een gezamenlijke webomzet van 1,4 miljard dollar onder de vleugels van Richemont opereren.