De Italiaanse DeLonghi Group heeft een Nederlandstalige e-commerce site gelanceerd voor Kenwood, fabrikant van keukenmachines. Verkoopsites voor andere merken uit de stal van DeLonghi zullen volgen.
Dat laat group e-commerce manager Alberto Billato weten aan Twinkle. Hij ging in de zomer van vorig jaar aan de slag bij DeLonghi Group om uitvoering te geven aan de directe verkoopstrategie. Die gaat uit van een gelokaliseerde aanpak, met bediening op maat van de verschillende markten.
Kenwood
Met de opening van een e-commerce site voor Kenwood, wordt een begin gemaakt met directe verkoop van het merk. Eigenaar DeLonghi benadrukt echter dat de meerwaarde van de online push vooral moet worden gezocht in klantkennis; het concern, vorig jaar goed voor ruim 1,7 miljard euro omzet (pdf-rapport), spreekt van een krachtig nieuw kanaal om direct met nieuwe en bestaande klanten in contact te komen.
DeLonghi
Het naamgevende merk DeLonghi, groot in koffie- en keukenmachines, verkoopt al wel zelf online. In de official online store, waarnaar wordt verwezen op Delonghi.com, worden shoppers uit ons land in het Nederlands aangesproken. Dit voorjaar nog kunnen zij terecht op een compleet nieuwe e-commerce site, aldus Billato.
Ariete en Braun
DeLonghi Group investeert ook in de directe online verkoop van zijn twee andere labels: keukenapparatenmerk Ariete en Braun. DeLonghi is eigenaar van Braun's portfolio in keuken- en huishoudingsproducten. De andere merktakken (scheerapparaten en verzorgingsproducten) zijn in handen van Procter & Gamble.
Global E-commerce Summit
Alberto Billato spreekt op de Global E-commerce Summit, op 9 en 10 juni aanstaande in Barcelona.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
DeLonghi Group opent webshops voor merken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.