E-commerce manager Boudewijn van Nieuwenhuijzen beleeft vandaag zijn laatste werkdag bij Hema. Zijn opvolger is ingewerkt, maar Hema houdt nog stil wie dat is.
'Als je niet meer op de toppen van je kunnen bent en je niets meer kunt toevoegen, dan is het tijd om te gaan', zo verklaart Van Nieuwenhuijzen zijn vertrek. Hij heeft vijf jaar bij Hema gewerkt: eerst als divisiemanager Food & Horeca en de laatste drieënhalf jaar als e-commerce manager. 'We hadden een route uitgestippeld voor drie à vier jaar en die is afgelegd. Nu liggen er plannen voor de komende vijf jaar en is het voor mij tijd voor een volgende stap.'
Oriënteren
De e-commerce manager is zich aan het oriënteren op een nieuwe baan en verwacht dat het niet lang meer zal duren voordat hij zijn nieuwe werkgever bekend kan maken. 'Waarschijnlijk bij een retailer, maar ik verwacht dat online een kleiner deel van mijn werkzaamheden zal gaan uitmaken.'
Assortimentuitbreiding
Onder Van Nieuwenhuijzen heeft Hema online naar de winkelvloer gebracht. Bij zijn aantreden in 2012 vertelde hij tegen Twinkle dat het volledige assortiment van Hema beschikbaar gemaakt zou worden voor alle winkels, met alle uitdagingen in de retourstoom van dien. 'We zijn het over eens dat wij de moeite, energie en kosten op ons nemen, alleen om het de klant makkelijker te maken', zei hij destijds.
Eerder al breidde Hema zijn assortiment uit met boeken en reizen, Van Nieuwenhuijzen voegde daar de verkoop van tickets aan toe.
Productbeschikbaarheid
Begin 2013 maakte Hema een nieuwe stap in de cross-channel activiteiten door een indicatie van de productbeschikbaarheid in al zijn winkels te geven. Eind vorig jaar heeft de warenhuisketen, groot geworden met eigen merkproducten, min of meer geruisloos zijn online aanbod uitgebreid met andere merken. Onder de vlag van 'Selected by Hema' zijn, online only, onder andere producten van Ravensburger, vtwonen en Motorola te koop.
Ronald van Zetten
Het vertrek van topman Ronald van Zetten heeft geen invloed gehad op de beslissing van Van Nieuwenhuijzen. 'Ik heb al een half jaar geleden mijn ontslag ingediend. De afgelopen tijd ben ik betrokken geweest bij het zoeken en inwerken van mijn opvolger.'
Ook de weinig rooskleurige situatie van de nummer 10 van de Twinkle100 is volgens Van Nieuwenhuijzen geen reden voor zijn vertrek. 'We hebben het online super goed gedaan en we doen het nog steeds onwijs goed.'
Met alle respect voor deze meneer, maar HEMA is vreselijk slecht online! Er wordt nu gedaan alsof het allemaal even neergezet is, maar probeer nou eens wat te kopen online en het de volgende dag in huis te hebben, dat kan simpelweg niet...2-4 werkdagen, dat is toch gewoon een slechte operatie?
willekeurig; klik op cadeaukaarten. dan staat er 2 producten maar er is er maar 1, een of andere lunchkaart. je kan de hema kaart dus niet eens kopen!
Boudewijn is een praatjesmaker.
Hij werkt volgens het principe een 6-je is voldoende en met blufpoker kom je ver.
Fake it till you make it..
2-4 werkdagen? Wat dacht je van 3 weken!
Leuke website acties soms, maar wel veel eentonigheid in de digi mailing en website presentatie.
De beschikbaarheid van de artikelen is waardeloos online bij HEMA. Nieuwe folder; en de nieuwe items staan direct op uitverkocht met een melding 'binnenkort weer verkrijgbaar', vervolgens besteed je iedere dag tijd om te kijken of dan al wel weer beschikbaar is, maar vervolgens wordt het artikel nooit meer voorradig...