Twinkle | Digital Commerce

Zalando komt met mediaplatform en profielpagina’s voor merken

2017-05-27
180101
  • 1:08

Op zijn Capital Markets Day heeft Zalando gisteren advertising services en brand solutions aangekondigd. Het bedrijf gaat mediaruimte beschikbaar stellen voor adverteerders, binnen en buiten de eigen kanalen. Merken krijgen een eigen hoekje op de Zalando-site.

In navolging van onder andere Amazon, Alibaba en Twinkle100-aanvoerder Bol.com, dat eind vorig jaar de Ahold Media & Marketing Group oprichtte, opent Zalando de poort voor adverteerders.  

Mediaplatform
Het Zalando Media Platform werd gisteren als volgt gepresenteerd:

De hele presentatie over zalando’s reclamediensten vindt u hier (pdf):

Merkoplossingen
Zalando gaat merken meer ruimte bieden om zich te profileren op het platform. Ze kunnen een eigen brand shop krijgen, waarmee ze direct in contact kunnen komen met webshoppers, die bovendien meer op maat kunnen worden bediend.

Meer informatie over de brand solutions is hier (pdf) te vinden.

Aannemersrol
Zalando deelde gisteren ook een toekomstvisie onder de naam ‘Zalando Shopping City’. De nummer 3 van de Twinkle100 ziet een soort aannemersrol voor zichzelf weggelegd, waarin het consumenten helpt bij het kopen van kleding en schoenen. Niet per se bij de pure player zelf, maar ook elders. Niet alleen online, maar ook offline.
 
Lees ook: