Twinkle | Digital Commerce

Retailers kunnen hele catalogus nu kwijt in Facebook-advertentie

2017-05-27
180101
  • 0:55
Facebook heeft een manier gevonden om partners meerdere producten in één advertentie te laten promoten. Het bedrijf start met Product Ads waar online retailers hun gehele productcatalogus in kwijt kunnen.

De advertentie wordt naar rechts toe ‘uitgeklapt’ en beweegt als een carrousel heen en weer bij een mouse-over. ‘Highlight more aspects of your business’, promoot Facebook de Product Ad in een blogpost.

Doelgroep
Volgens het sociale medium kunnen partners meerdere soorten advertenties aanmaken. Zij kunnen hun gehele catalogus tonen, of producten die bestemd zijn voor een bepaalde doelgroep. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de advertentie te richten op mensen die de website of app van de retailer al eens bezocht hebben. Om ‘nee’-verkopen te voorkomen kunnen retailers een extra functie toevoegen aan hun Product Ads waarmee Facebook een uitverkocht product uit de advertentiecarrousel verwijdert.

Call-to-action-knop
Facebook introduceerde deze week een ‘shoppen’-knop voor op de pagina’s van Nederlandse bedrijven. De call-to-action-button moet fans oproepen om te winkelen in de webshop van een retailer.