Dat blijkt uit een jaarlijkse studie van Siteworx naar het smartphone shopgedrag van drieduizend Amerikaanse consumenten. 63 procent van de consumenten geeft de voorkeur aan de mobiele website (in 2013 nog 56 procent), 37 procent kiest voor gebruik van de app (in 2013 was dit 44 procent).
Apps werden tijdens de feestdagen in 2012 en 2013 vooral gedownload vanwege speciale aanbiedingen die via het kanaal aan consumenten geboden werden. In 2014 gaven smartphone-eigenaren de hogere snelheid van een app ten opzichte van een mobiele website als voornaamste reden (32 procent) om de applicatie van een retailer te downloaden.
Mobiel in fysieke winkels
Siteworx onderzocht ook het mobiele shopgedrag van consumenten in fysieke winkels tijdens het holiday shopping season. In 2013 pakten zij hun telefoon het vaakst (60 procent) om een productprijs online te vergelijken met die in de winkel. Vorig jaar werd dit het minst gedaan (17 procent) en werd de smartphone vooral ingezet om reviews over een artikel te lezen (37 procent).
Lees ook:
- The Sting: ‘Een responsive website werkt niet’ (5-2-2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Onderzoek: ‘Retailapp daalt in populariteit in VS’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.