Tiqets.com, dat samenwerkt met veel grote online travel partijen, krijgt een nieuwe kapitaalinjectie. Een consortium van investeerders stopt een miljoen dollar (ruim 870.000 euro) in de Nederlandse start-up.
Tiqets bundelt entertainmentaanbod op duizenden locaties wereldwijd. Het bedrijf werkt samen met online boekingskantoren als Ticketmaster en See Tickets (beide Twinkle100-speler) en het rekent reisbureaus, hotelketens en vliegmaatschappijen tot zijn klantenkring.
Onder andere de DRT Groep verdient via Tiqets aan entertainment: de boekingsmodule van de start-up is geïntegreerd in D-reizen.nl, waarmee het complete entertainmentaanbod op white label basis beschikbaar is gekomen. Voor Tiqets is D-reizen een extra verkoopkanaal, zowel online als offline. Als affiliate ontvangt D-reizen een commissie over iedere kaartverkoop.
Eerdere investering
Tiqets werd in 2013 opgericht door Christiaan Solcer, Luuc Elzinga, Bas de Boer en Maarten Raaijmakers. Eind dat jaar ontvingen ze al een kapitaalinjectie van 450.000 dollar voor internationale expansie van de Nederlandse venture developer Investion. Daar komt nu ruim het dubbele bedrag bovenop.
Mondiaal marktleiderschap
Het nieuwe groeigeld gaat onder andere naar productontwikkeling en mobiele technologie. ‘Het helpt ook om de positie van Tiqets.com als de wereldwijde marktleider in de travel entertainment industrie te ontwikkelen’, is te lezen in het Engeltalige persbericht. ‘In 2015 zal er een sterke nadruk liggen op direct boekbare tickets die direct (mobiele) toegang bieden.’
B2b en b2c
Tiqets, volledig b2b gestart, sloot afgelopen jaar samenwerkingen met ruim honderd ticketpartijen en meer dan veertig distributiepartners in binnen- en buitenland. Afgelopen september werd begonnen met de directe verkoop aan consumenten op Tiqets.com. Bij het jonge bedrijf werken momenteel twintig mensen, waarvan de helft als ontwikkelaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Miljoen dollar groeigeld voor boekingsplatform Tiqets.com
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.