Hybris, leverancier van e-commerce software, brengt een nieuwe marketingoplossing naar de markt. Daarmee kunnen merken realtime één op één communiceren met klanten in alle kanalen, is de belofte.
Hybris presenteerde de oplossing gisteren in Duitsland. Klantdata worden opgeslagen in een centrale hub, wat bedrijven in staat stelt 'voor het eerst te profiteren van de kracht van ware contextuele marketing’; ze kunnen op basis van de verzamelde gegevens over individuele klanten en anonieme bezoekers relevante boodschappen kwijt in verschillende fases van de customer journey, onafhankelijk van devices en kanalen.
Individuele wensen en intenties
Volgens Hybris’ chief strategy officer Brian Walker voorkomt het platform dat bedrijven hun contacten bombarderen met boodschappen die niet relevant zijn. ‘Met iedere zoekopdracht, met hun surfgedrag, met iedere geopende e-mail en met ieder bezoek geven individuele klanten aan wat ze willen of nodig hebben. Hun wensen en intenties worden direct duidelijk.’
Marketingreparatie
Met één op één boodschappen kunnen gebruikers van het marketingplatform hun klanten realtime tegemoet treden, wil Walker maar zeggen. Die boodschappen komen behalve on-site via onder andere e-mails, mobiele pushberichten en display advertising in beeld. Eigenlijk repareert Hybris wat er is gebroken in marketing, legt Walker uit aan VentureBeat. Context is key.
SAP
Hybris werd in het voorjaar van 2013 overgenomen door SAP.
Dit is natuurlijk en fantastisch platform! Mijn kritische punt is wel: voor het grootste deel van de markt is dit natuurlijk onbereikbaar; veel te duur!