Twinkle | Digital Commerce

Google rolt ‘upgrated URLs’ voor AdWords mondiaal uit

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:04

Google verbetert het beheer van AdWords voor adverteerders die tracking-informatie meegeven aan url's, waaronder veel online retailers. De introductie van 'upgrated URLs' stelt hen in staat updates sneller door te voeren, laadtijden te verkorten en extra inzichten op te doen.

Na een besloten testperiode maakt Google upgrated Urls vanaf deze week voor al zijn adverteerders beschikbaar. Per 1 juli aanstaande wordt het mondiaal de nieuwe standaard, heeft de zoekgigant aangekondigd. Adverteerders die gebruik maken van een tracking-platform, krijgen het advies om de migratie samen met die platforms op te pakken.

Gescheiden invoer
In een blog-posting geeft Google tekst en uitleg over de voordelen van upgrated URLs. Alleerst scheelt het adverteerders tijd bij het doorvoeren van updates. Door gescheiden invoervelden voor tracking-informatie kunnen ze die op account-, campagne of groepsniveau aanpassen zonder dat ze daarmee statistieken resetten. Een ander voordeel is dat de nieuw ontstane url’s (bestaande uit de domeinnaam plus de tracking-informatie) niet opnieuw door Google's molen hoeven. Dat 're-reviewen' kost nu nog tijd en daarmee mogelijk ook inkomsten.

Nieuwe parameters
Met de introductie van upgrated URLs zijn er ook nieuwe parameters beschikbaar gekomen, waarmee adverteerders meer specifieke inzichten in hun doelgroepen kunnen vergaren.