9,5 miljoen actieve gebruikers
‘We willen zijn waar onze klanten zijn’, motiveert directeur Pieter Zwart de keuze voor WhatsApp. ’En we willen klanten helpen op de manier die zij het prettigst vinden. Of dat nu per telefoon, Facebook, Twitter, YouTube, mail of in onze fysieke winkels is. Whatsapp is daar met 9,5 miljoen actieve gebruikers in Nederland een logische aanvulling op.’
Discussies
De proef vindt plaats bij discussies of vragen op Twitter of Facebook die door Coolblue naar privékanalen gehaald worden. Een gebruiker krijgt hier de keuze om verder te praten via WhatsApp. Bij een goede reactie van klanten worden de mogelijkheden voor het gebruik van de chatfunctie uitgebreid.
De Online Drogist en Futurumshop
Coolblue is niet de eerste Twinkle100-speler die WhatsApp als klantcontactkanaal inzet. De Online Drogist claimde vorig jaar de primeur met reactief communiceren via het medium. ‘Misschien dat we er later ook actief mee gaan communiceren’, zei mede-oprichter Joachim de Boer destijds. Futurumshop zet WhatsApp voor heel andere doeleinden in; de webshop biedt bezoekers de mogelijkheid om producten via de chat te delen met vrienden. ‘Handig voor verlanglijstjes, of gewoon om te laten zien wat je bezighoudt!’, blogde de online sportzaak.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Coolblue test WhatsApp als klantcontactkanaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.