ComScore maakt in zijn rapport alleen melding van de omzetcijfers uit desktopaankopen. Via dit apparaat werd bij Amerikaanse webwinkels in de twee feestmaanden voor 53.305 miljard dollar (45.055 miljard euro) gekocht, ongeveer 15 procent meer dan eind 2013.
Positiever
Volgens comScore heeft de groei te maken met het verbeterde uitgeefgedrag van consumenten. ‘Meer mensen hebben een baan, de benzineprijzen zijn lager en consumenten zijn positiever gestemd over de economie’, zegt comScore-topman Gian Fulgoni volgens Internet Retailer.
Promoties
De uitkomst (17 procent omzetstijging) van comScore over het holiday shopping season is veel hoger dan de 13,9 procent groei die IBM eerder deze week publiceerde. IBM linkt de groei van e-commerce in de feestperiode aan het vervroegen van promoties door grote retailbedrijven (Amazon en Walmart). Deze promoties werden eerdere jaren enkel op speciale shopdagen als Thanksgiving, Black Friday en Cyber Monday gehanteerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
ComScore: ‘Feestdagenomzet in VS hoger dan gedacht'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.