Twinkle | Digital Commerce

Lieferando beweegt Duitser naar mobiel met weggeefactie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:05

Het Duitse Lieferando laat klanten op 6 december gratis eten bestellen. De actie is bedoeld om meer Duitsers naar mobiel te bewegen voor het plaatsen van een order.
 


Lieferando is van plan om op 6 december vanaf vijf uur ’s middags vijftigduizend bestelde maaltijden gratis te bezorgen. Naast de bezorging zijn ook de producten zelf kosteloos. Voorwaarde is wel dat de order vanuit de Lieferando-app op een mobiel apparaat is geplaatst.

Van telefoon naar smartphone
‘De meeste mensen in Duitsland bestellen hun eten nog steeds per telefoon’, aldus directeur Jörg Gerbig op de site van Internet World. ‘Het is veel gemakkelijker om dit met de smartphone binnen enkele seconden te doen.’

In handen van Takeaway.com
Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, nam in april van dit jaar concurrent Lieferando.de over. Het bedrijf was zelf ook al actief in Duitsland met Lieferservice.de. De twee websites zijn samen goed voor zo’n zeshonderdduizend bestellingen per maand, ofwel zo’n 7 miljoen per jaar.

Gratis pizza via Facebook
Thuisbezorgd.nl, de nummer 5 van de Twinkle100, stuntte al vaker met een weggeefactie rond maaltijden. Zo gaf het pizza’s weg via Facebook en startte het een negen minuten durende verjaardagsactie waarin gratis orders geplaatst konden worden.