Twinkle | Digital Commerce

De Persgroep test in-banner verkoop Bol.com-items

2017-05-27
180101
  • 0:49

Producten van Bol.com kunnen nu ‘in-banner’ op AD.nl worden gekocht. De Persgroep Nederland sloot voor het testen van deze mogelijkheid een samenwerking met Senanga, dat een shoppable widget ontwikkelde.


De zogenoemde 'Shoplet' van Senanga toont producten die passen bij de content. Per verkocht item ontvangt zowel de site-eigenaar als Senanga een commissie. De Persgroep Nederland is naar eigen zeggen de ‘eerste grote mediaspeler’ die de widget gebruikt. De getoonde Bol.com-producten in de banner kunnen worden aangeschaft zonder Ad.nl te verlaten. ‘Zo wordt de advertorial zelf een webshop’, meldt de Persgroep.

Testperiode
Senanga sloot eerder een samenwerking met fashion label McGregor en Bulls & Birds voor gebruik van de Shoplet. Het bedrijf meldt in een persbericht zijn ‘uitvoerige testperiode met honderden bloggers, webshops en merken waaronder Bol.com en Wehkamp.nl’ te hebben afgesloten. De Shoplet werd eind vorig jaar gelanceerd (video).