Twinkle | Digital Commerce

Hans Anders opent omnichannel pilot store

2017-11-09
180101
  • 1:23

Hans Anders heeft een pilot store met omnichannel winkelformule in Muiden geopend. De opticien wil met deze winkel verder inspelen op het multichannel shopgedrag van zijn klanten. ‘Klanten oriënteren zich online en passen en kopen een bril offline.’

Pronkstuk in de fysieke winkel zijn de interactieve videoschermen waarop klanten kunnen zien hoe een bril staat, een foto van zichzelf kunnen maken en deze kunnen delen met vrienden. Ook zijn lenzen en brillen op andere, self service schermen rechtstreeks in de webshop te bekijken en te bestellen. De winkel is verder overzichtelijker ingedeeld en ingericht met lange tafels waaraan klanten een kop koffie kunnen drinken.

Online oriënteren, offline kopen
‘We maken ons totale assortiment monturen en lenzen toegankelijk voor klanten’, zegt Angeli Engels, verkoopdirecteur van Hans Anders. ‘Anytime, anyplace. En dus offline èn online. Eigentijds en typisch Hans Anders. Voor een bril oriënteren de meeste klanten zich online. Offline passen en kopen ze de bril. Uiteraard kunnen klanten ook direct complete brillen bestellen in de webshop en laten bezorgen. Met onze omnichannelstrategie willen we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken en hen van deskundig advies en oogzorg voorzien.’

Twinkle100
Hans Anders bezet met 38 miljoen euro online omzet in 2013 de 36e plaats in de Twinkle100. Het bedrijf opende pas in 2011 een webshop, maar zette direct in op een cross-channelstrategie. Op Hansanders.nl is het onder andere mogelijk om brillen digitaal te passen en direct te bestellen.

In Twinkle 10-2014 (verschijnt 16 december) leest u een interview met de optiekketen.

Bekijk meer foto's van de pilot store op onze Facebook-pagina.