Enhanced Ecommerce, een geavanceerde tool voor online retailers binnen Google Analytics, is officieel gelanceerd. De software biedt extra inzicht in bottlenecks op e-commerce websites, waardoor shoppers kunnen afhaken.
Google laat weten dat met de stap uit bèta ook nieuwe features beschikbaar zijn gekomen, waaronder Product Attribution. De zoekgigant heeft afspraken gemaakt met onder andere Shopify en PrestaShop, waardoor webwinkels de software makkelijk kunnen gaan gebruiken.
Metamorfose
Google heeft Enhanced Ecommerce speciaal voor online retailers ontworpen. De software werd eind mei gepresenteerd en daarna getest. ‘Het is eigenlijk een complete metamorfose van de e-commerce functionaliteit in Google Analytics’, schreef Karen Hertsenberg van Easy Internet Marketing eerder op deze site. Ze besprak de inzichten die Enhanced Ecommerce biedt, de implementatie en de vernieuwde funnel-weergave.
Customer en product journey
Ook Dennis van Holland van ISM eCompany ging voor Twinkle in op ‘het hoe en wat van Enhanced Ecommerce’, volgens hem ‘een onmisbaar instrument om de complete customer en product journey inzichtelijk te krijgen.’ Van Holland schreef onder meer: ‘Los van de verbeterde inzichten in product- en verkoopprestaties, biedt Enhanced Ecommerce ook meer (visueel!) aantrekkelijke inzichten op winkelgedragniveau, zowel online in de webshop als in uw fysieke winkel, mocht dit van toepassing voor u zijn.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google haalt Enhanced Ecommerce uit bèta
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.