Twinkle | Digital Commerce

Kwekers halen geld op voor gezamenlijke webwinkel

2017-11-08
180101
  • 1:28

Ongeveer twintig kwekers lanceren binnenkort 'het eerste consumentenmerk in de sierteelt': KAS. Op 1 oktober wordt een verkooppunt geopend in de nieuwe Markthal Rotterdam. De kwekers willen daarnaast een webwinkel en een app in de lucht brengen, waarvoor een crowdfunding-campagne is opgezet.

De markthal op de Rotterdamse Blaak krijgt op woensdag 1 oktober een koninklijke opening. Zij markeert de officiële start van retailmerk KAS, dat een vaste stek krijgt op de overdekte versmarkt. KAS wil groeien door eigen winkels vol bloemen en planten te openen, shop-in-shops te starten in bijvoorbeeld tuincentra en benzinestations én online te gaan verkopen.

Bezorgen en afhalen
KAS werft geldschieters voor zijn online verkoopactiviteiten met onderstaande video. Daaruit blijkt de ambitie om zowel bezorgen als afhalen te faciliteren:

Veiling uitschakelen
Van de benodigde 117.00 euro voor een ‘KASWebShop & App’ is op dit moment 4.560 euro binnengehaald, leert een blik op de site van Symbid. De campagne loopt nog tot medio december. Uit de samenvatting: ‘KAS wordt onderdeel en maakt gebruik van het inmiddels operationele handelsplatform FleurPlazaEurope (FPE) dat voor het assortiment en de inkoop gaat zorgen. FPE is de door de kwekers reeds gestarte draaischijf tussen kwekers en KASretail/etail, waardoor op termijn o.a. de veiling uitgeschakeld kan worden.’

Direct contact
Bij de ontwikkeling van het concept kreeg bloemenkweker en initiatiefnemer Ton Kester steun van de Innovatiemotor Greenport Aalsmeer. 'Het merk en winkelconcept KAS is het concrete resultaat van mijn overtuiging dat toekomstgerichte kwekers en veredelaars direct contact moeten hebben met de consument', zegt hij op de site van het handels-en kenniscentrum voor de sierteel.