Twinkle | Digital Commerce

Plaza en België groeipijlers voor Bol.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:28

Bol.com dankt een groot deel van zijn omzetgroei aan de verkopen van Plaza-partners en aan de prestaties op de Belgische markt. De inkomsten daaruit zijn beide verdubbeld, blijkt uit een cijferpresentatie.


De omzet van Bol.com is in het afgelopen kwartaal met dubbelcijferige percentages gegroeid, liet Ahold gisterenochtend weten. Precieze omzetten of groeipercentages zijn niet gecommuniceerd. In de presentatie staat wel dat Bol.com’s Plaza-verkopen afgelopen kwartaal 121 procent hoger lagen dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. Plaza, waarbij nu ongeveer zevenduizend externe verkopers zijn aangesloten, droeg voor 16 procent bij aan de totale bestedingen bij Bol.com.

België
Ook de inkomsten in België ontwikkelen zich zeer sterk. Ahold communiceerde gisteren een omzetgroei van 110 procent, waardoor onze zuiderburen tekenden voor 13 procent van de netto consumentenverkopen in het tweede kwartaal. Bol.com investeert sinds een jaar of vier flink in zijn aanwezigheid op de Belgische, meer specifiek de Vlaams e-commerce markt. Sinds begin deze zomer kunnen Belgische particulieren hun tweedehands aanbod slijten op de site.

 

Nieuwe navigatie en design
Met de aanwas van Plaza-partners en de introductie van nieuwe productgroepen als baby- en kleuterkleding breidt Bol.com zijn assortiment in zowel de diepte als de breedte steeds uit. Om de klant wegwijs te maken tussen al dat aanbod stapte ‘Europa’s beste webwinkel’ begin deze zomer over op een verticaal menu. Deze week ging het design op de schop; het nieuwe Bol.com biedt ‘een neutralere basis met minder kleur.’

Kwart omzet uit Plaza en België
Omdat de precieze totale omzetgroei van Bol.com niet is gecommuniceerd, kan de bijdrage van de Plaza- en Belgische verkopen aan de groei niet exact worden vastgesteld. Samen zijn de groeipijlers in ieder geval goed voor ruim een kwart van alle inkomsten.