De online kaartenmarkt heeft er een nieuwe speler bij. Die Kartenmacherei, een grote e-commerce partij in Duitsland, heeft zijn Nederlandse site De Kaartenmakerij geopend.
Op De Kaartenmakerij staan uitnodigingskaarten voor diverse gelegenheden als geboortes, huwelijken en verjaardagen. Deze producten worden ontworpen door eigen designers en ‘zijn daardoor nergens anders verkrijgbaar’, meldt het bedrijf in een persbericht. Consumenten kunnen zelf hun eigen foto’s uploaden om de kaarten te personaliseren. Een grafisch designer controleert de kaarten vervolgens op kwaliteit voordat deze worden afgedrukt.
Service voor fotografen
De online winkel voor uitnodigingskaarten zegt de bestelde kaarten na te kijken aan de hand van een automatische spellingscontrole. Ook kunnen de adreslabels worden aangepast aan de wensen van de klant. Kaarten voor het buitenland kunnen in verschillende talen worden afgedrukt. Naast het b2c-gedeelte is er een aparte afdeling binnen de site waar fotografen gebruik kunnen maken van een afdrukservice voor hun eigen foto’s op kaarten.
Drukke online kaartenmarkt
De Kaartenmakerij is een nieuwe speler op de toch al grote markt voor online kaartenverkoop. Greetz, Kaartwereld.nl, Hallmark.nl en Kaartje2go zijn bekende namen in digitaal te bestellen wenskaarten. Zij verkopen ook uitnodigingen, maar hebben dit niet, zoals De Kaartenmakerij, als core business.
PostNL’s Kaartwereld.nl werd vorige week overgenomen door Webprint. John Glorie, managing director van Webprint, noemde Kaartwereld.nl in een gesprek met Twinkle ‘een heel mooi merk, waarmee we onze positie in de productgroep kaarten flink versterken’. Hij gaf aan dat de overnameprooi groter is in die categorie dan Webprint zelf.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duitse wenskaartensite Kartenmacherei opent in Nederland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.