Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller communiceert persoonlijker met klant via app

2017-05-27
180101
  • 1:13

Hunkemöller heeft een nieuwe mobiele applicatie gelanceerd, waarin het met klanten kan communiceren aan de hand van hun persoonlijke kenmerken. ‘Denk hierbij aan berichten en promoties op basis van persoonlijke voorkeuren of historische aankopen.’

Hunkemöller, waarvan de mobiele app volgens de retailer een half miljoen keer gedownload is, heeft de app eerder voorzien van functies als geofencing, realtime couponing en social rewards. Daardoor kan de retailer bijvoorbeeld consumenten mobiel naar zijn fysieke winkels ‘pushen’. De nieuwste app-versie gaat een stap verder, doordat Hunkemöller klanten nu relevantere informatie en kortingsacties kan sturen op basis van hun gegevens.

Aankoopgedrag
‘De vernieuwde versie van de mobiele app sluit goed aan bij onze crm-strategie om onze klanten meer relevantie te bieden met op maat gesneden aanbiedingen’, laat Robbert Visser, crm-manager bij Hunkemöller, optekenen in een persbericht. ‘De nieuwe app stelt ons in staat om dat nu te doen op basis van klantvoorkeuren, aankoopgedrag én locatie. Het mobiele kanaal is van groot belang voor een goed bereik onder onze doelgroep van jonge vrouwen.’

Mobiele klantenkaarthouders kopen vaker
Hunkemöller deed zelf met ontwikkelaar Mobile Strategy onderzoek naar de effecten van ‘mobile loyalty’. Het ondervroeg daarvoor tienduizend klanten. ‘Het blijkt dat mobiele klantenkaarthouders significant vaker kopen en meer spenderen dan plastic kaarthouders’, meldt Hunkemöller. ‘Daarnaast blijken mobiele klantenkaarthouders vaker cross-channel buyers te zijn en geven mobiele members een hogere waardering aan het loyaliteitsprogramma.’