Beslist.nl wil helemaal af van klikvergoedingen en alleen nog verkoopcommissie innen van adverteerders. Voor de registratie van de commissie moeten webwinkeliers conversiepixels integreren. ‘We kantelen het businessmodel.’
Dat zegt Leon Kramer tegen Twinkle. Kramer, al langere tijd verbonden aan Beslist.nl, werd deze week aangesteld als chief operations officer. Hij volgt in die functie Casper Keller-Arroo op, die is vetrokken bij het bedrijf.
Nieuwe norm
Het was Keller-Arroo die Twinkle eind vorig jaar vertelde over de ambitie van Beslist.nl om cost per sale (cps) tot nieuwe norm te maken; alle adverteerders moesten 'het grootste online winkelcentrum' betalen op basis van gerealiseerde verkopen. Kramer laat weten dat de migratie in etappes zal worden uitgerold. In de categorie speelgoed is ze voltooid. ‘Dat wil zeggen dat al onze adverteerders die speelgoed aanbieden nu worden afgerekend op basis van verkopen. Zo pakken we dat gefaseerd aan. Ik kan nu niet zeggen wanneer deze operatie voltooid zal zijn. Nieuwe klanten gaan sowieso op cps-basis met ons afrekenen.’
Performance based
Beslist.nl heeft met het oog op de migratie de voorwaarden van zijn Starters Account aangepast. Waar het aantal kosteloze verwijzingen eerder onbegrensd was, moeten webwinkeliers voortaan na vijfduizend gratis verwijzingen gaan betalen aan Beslist.nl, per verkoop. Volgens Kramer schept het cps-model een inspanningsverplichting om goed verkeer te leveren aan adverteerders, die immers alleen hoeven te betalen als een klant binnen 24 uur na zijn bezoek aan Beslist.nl heeft gekocht. ‘Dat model past goed bij de vraag uit de markt. Klanten zijn vrij om niet mee te migreren, ze kunnen bij ons per dag opzeggen. Maar we merken dat we voor veel webwinkeliers juist interessanter zijn geworden, omdat we nu performace based afrekenen.’
Winkelwagen
Op een zeker moment zal de mogelijkheid om per klik te betalen bij Beslist.nl verdwenen zijn, aldus Kramer, al kan hij nog niet zeggen wanneer. Voor de hoogte van de verkoopcommissie maakt het niet uit of een transactie is voltooid op de site van de adverteerder of op Beslist.nl, waarop webshoppers ook kunnen bestellen. Winkelwagen, zoals de besteloptie op Beslist.nl is gedoopt, is vooralsnog facultatief voor adverteerders.
Ik lees alleen nergens hoe Beslist.nl ermee om zal gaan als een klant het artikel terug stuurt of helemaal niet gaat betalen.
Gaat beslist.nl dan ook meedelen in de onkosten ?
@ sander ik denk het natuurlijk niet .
Maar kreeg je dit dan ook terug met cpc
Dan was het maar afwachten wat je voor al die mensen die lekker ads klikken zonder kopen bedreven in het weekend terug verdiende.
Vaak genoeg niks dus.
Een weekje adwords en 50,- weg zonder ene extra verkoop.
Ik denk juist dat dit een perfecte oplossing is. Verkoop je minder betaal je minder, verkoop je veel betaal je meer nu kan je vooraf zelf bepalen wat je product moet opbrengen.
Wat ik wel vervelend vind is die 600 die je eerst als startkapitaal moet inleggen Je krijgt het aan cps wel terug maar je moet het toch eerst maar even inbrengen en als je stopt ben je het kwijt.
Dit is voor beslist .nl een verzekering dat ze in ieder geval 600 binnen hebben zodra je start. een prepaid dus. Verkoop je maar een paar producten per jaar via beslist wordt het alsnog een zeer kostbaar verhaal want je geld staat bij hun vast.
Nog een hoop te leren en ervaren dus
Wat wel apart is dat ze overgestapt zijn naar het CPS model, maar dat je als winkelier nog steeds 600 euro moet storten vooraf? Voor mij een reden om het niet te doen.
Wij zijn een redelijk grote webshop met meer dan 30.000 artikelen en hebben in het verleden gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zonder inschrijfgeld van start te gaan.
Op zich heb ik geen probleem meer om per sale te gaan betalen, maar ik heb begrepen dat dit percentage op 10% komt te liggen.
Dat vindt ik persoonlijk best veel om een doorgeefluik te zijn !
het is einde is nabij voor beslist.nl. Veel klanten van ons heben inmiddels de samnewerking beeindigd of laten het lopen totdat ze niet meer zichtbaar zijn.
Je betaalt voor het bereik, 10% comissie is redelijk standaard als je kijkt naar comissie modellen zoals affiliate.
Zelf vind ik de conversie van Beslist er tegen vallen tov de kosten.
Het probleem bij ons was dat ze volledige inzage willen hebben in de verkopen, niet enkel die via hen, "om te kunnen controleren of alles wel eerlijk verloopt" was het argument. Dit hadden wij nog nooit meegemaakt, ook niet bij grotere partijen.
@Niels
10% commissie, maar de conversiepixel meet alle sales op je webshop. Ook via andere kanale en dat wil je niet. Niet als kleine, maar ook niet als grote webshop.
@Twinkle, kunnen jullie onderstaande achterhalen?
Beslist heeft een pop-up click. Een magische "klik" waarbij consumenten niet op je website terecht komt maar waarvoor je wel moet betalen. Aan de achterkant laad beslist.nl de pagina op je webshop wel alvast om bezoekers sneller door te sturen. Er staat hierover niets in het persbericht en daarom kan het zijn dat er bij de pop-up al een cookie wordt geplaatst door beslist. Dat zou betekenen dat je zonder daadwerkelijke klik naar je webshop toch een commissie moet betalen (binnen 24 uur). Als je dan al zou samenwerken en al je conversiedata weggeeft dan kan en mag je hiervoor nooit betalen.
Ik ben heel benieuwd of dit achterhaald kan worden
@Gerard en @Twinkle
Hierbij de link naar de conversiepixel in de website vermelding, met het script dat alles registreerd wat er op jouw site gaande is.
@Gerard
Dit is onmogelijk om te achterhalen zonder uitgebreid testen met een aangesloten shop. Ze maken in een cookie een unieke id aan voor de beslist.nl bezoeker. Zodra deze iets koopt op een site met een conversiepixel dan krijgen zij deze id weer te zien. Hoe ze bepalen dat dat telt als een conversie is niet achter te komen omdat we niet weten hoe dat in elkaar zit in de backend van beslist.nl.
Wat sowieso kan: Als de koper van het product ooit op beslist.nl is geweest kan in ieder geval deze koper worden gekoppelt aan de data van deze koper in het analytics bestand van beslist.
Er is toch geen serieuze webshop die accepteert dat Beslist.nl toegang heeft tot al jouw verkopen. Dat is de complete informatie van je bedrijf die je in feite aan een concurrent geeft. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze informatie klopt...
Hoe wordt omgegaan met het gegeven wanneer iemand eerst op beslist komt voor een goedkoop onderdeeltje, doorklikt naar een webshop, vervolgens wegklikt en daarna via google een ander product tegenkomt wederom doorklikt naar de webshop en besluit te bestellen, binnen 24 uur. Beslist heeft hier dan weinig aan bijgedragen maar krijgen toch provisie??
Beslist niet!
Beslist probeert steeds meer geld uit de portemonee van webshops te kloppen. Eerste betaalde je per click, vervolgens per pop-up en nu wordt je gedwongen per sale te betalen.
Wie geeft Beslist onbeperkt inzage in alle conversies zonder te weten hoe de conversies gecontroleerd worden op referrer? Mag dit in het kader van de Wet bescherming persoonsgegevens?
Vevolgens wordt je verplicht tot automatische Europese incasso welke je niet kunt storneren. Bij twijfel over refferers kun je dus naar je geld fluiten. Retouren worden niet verrekend.
Beslist eist teveel marge met deze CPS methode en biedt geen volledige openheid over totstandkoming van conversies. Ditzelfde geldt voor de huidige pop-up methode, als webshop kun je de totstandkoming niet controleren en ben je overgeleverd aan de grillen van Beslist.
Momenteel geven we 1000,- per maand uit aan Beslist. Met de verplichting tot CPS raken ze ons als klant kwijt.
@Eric:
Iedere verkoop die je doet aan die klant binnen 24 uur zal je commissie over moeten betalen (ongeacht hoe deze klant hierna op je site terugkomt). Dit geldt zelfs voor producten die je niet op beslist hebt staan! Als je van meerdere affiliate programmas of adwords of dergelijke gebruik maakt kan het dus voorkomen dat je dubbel betaalt voor 1 order!
@Peter
Hoe die huidige pop-up methode werkt doet mij ernstig twijfelen of de manier waarop beslist.nl 1 en ander regelt uiteindelijk wel toekomst heeft. Die pop-up laadt (verborgen) gewoon de hele site in van de shop waar het product van is. Hierdoor is het voor de shop net alsof de klant de site bezocht heeft terwijl dit helemaal niet het geval is! Tevens creert dit enorm veel meer data verkeer voor de bezoeker van beslist.nl wanneer deze op verschillende producten op klikt. Als dit ook zo werkt op hun mobiele site (kan ik even niet testen nu) dan ben je zo door je data bundel heen. Niet erg klantgericht allemaal (ongeacht of je nu de shop als klant ziet of de consument)
@Peter
Wat ik nog vergeet. Dat beslist.nl retouren en orders die onder vooruitbetalen worden besteld maar uiteindelijk niet betaalt worden (en dus ook nooit verzonden worden) niet vergoed is een enorme blunder naar mijn mening.
Stel je voor dat je concurrent iedere maand een aantal orders onder vooruitbetalen plaatst. Dit kan al snel in de papieren lopen en is onmogelijk te voorkomen. Een potentiele nachtmerrie. Stel je nu eens voor dat er zo (gespreid, vanaf verschillende computers en ips) niet een paar orders maar ineens 100-den van dit soort orders binnenkomen. De commissie wordt afbeboekt door beslist.nl en vervolgens kan je gaan procederen voor je geld om het terug te krijgen. Een situatie die zelfs een goed lopende shop ten onder kan brengen. (let op: een soortelijke situatie was mogelijk toen er nog met cpc werd gewerkt toen wij nog lid waren een hele tijd terug en er geen dagelijks maximum kon worden gesteld aan het te besteden bedrag. Misschien dat iemand die er meer van af weet ons kan vertellen of het ondertussen wel mogelijk is om een dagelijks maximum in te stellen zodat dit "worst case scenario" onmogelijk is.)
@Henk Hiervoor moet de concurrent dan wel door honderden credit checks komen van Afterpay of Klarna. Theoretisch wel mogelijk en wederom niet door Beslist dichtgetimmerd.
@Henk Bij vooruit betalen vindt geen credit check plaats, excuses. Inderdaad, killing als je concurrent valse bestellingen plaatst!
De ophef die naar aanleiding van dit bericht is ontstaan is begrijpelijk, maar graag geef ik hierbij opheldering over een aantal zaken. Webshops hoeven beslist.nl niet als concurrent te zien. Het enige doel dat beslist.nl heeft is om advanced reseller te worden van alle producten die webshops aanbieden. Dit is het doel waar we al jaren aan werken en waar we altijd aan zullen blijven werken. Het is nu niet en in de toekomst niet het doel van beslist.nl om zelf producten te gaan verkopen.
De gegevens die beslist.nl op deze manier in handen krijgt worden gebruikt om de aankoop-afhankelijke vergoeding te kunnen vaststellen. Verder gebruiken wij deze gegevens puur en alleen om onze dienstverlening verder te kunnen verbeteren. Hoe meer data wij hebben, hoe beter wij ons werk kunnen doen. Op deze wijze krijgen wij inzicht in de producten die veel worden besteld en dit biedt ons de mogelijkheid om deze producten beter te positioneren. Wij willen hierbij onderstrepen dat het belang van de webshops en dat van beslist.nl parallel is. Webshops willen zoveel mogelijk bestellingen realiseren en wij ondersteunen webshops zo goed mogelijk zodat deze bestellingen ook daadwerkelijk gerealiseerd worden. Met het gebruik van deze data kunnen wij u de maximale steun bieden bij het optimaliseren van uw bestellingen.
Wat betreft de pop-up click kunnen wij het volgende zeggen: De cookie wordt pas geplaatst als er ook daadwerkelijk wordt doorgeklikt naar de bewuste webshop. Op het moment dat er een popup-click verschijnt, wordt er wel een iframe geladen waardoor de detailpagina van de bewuste webshop al in de browsercache wordt opgeslagen. Dit heeft verder niets te maken met het plaatsen van een cookie, maar wordt puur gedaan om het proces te versnellen. Op het moment dat de bezoeker vanaf de pop-up besluit om door te klikken naar de website, wordt de website op deze manier eerder geladen. De aankoop-afhankelijke vergoeding wordt echter niet gebaseerd op deze pop-up click, maar op basis van outclick.
@Hilde
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Misschien een idee om een en ander in jullie voorwaarden vast te leggen? Nu hebben jullie klanten (de webshops) alleen deze toezeggingen via berichten op sites van derden. In de voorwaarden of het contract kan ik niet terugvinden dat de gegevens van de shops die jullie verzamelen niet worden doorgegeven of verkocht of dergelijken. (als ik er overheen lees dan hoor ik het graag)
Dat zelfde geldt voor dat popup verhaal. Ik heb mij best verdiept in deze hele omzetting van CPC naar CPS, maar ik hoor nu voor het eerst dat de verkoopvergoeding niet verschuldigt is als alleen de popup zichtbaar is geweest op beslist.nl. Dit in tegenstelling tot hoe het werkte toen er nog per click (CPC) werd betaald.
Verder snap ik uit je verhaal dat jullie gewoon zo veel mogelijk data willen hebben omdat dat voor jullie het makkelijk maakt om jullie diensten te optimaliseren en dergelijken. Ik vraag me dan af of het niet beter is om daar een betere balans in te vinden. Misschien wat minder data verzamelen en wat meer denken aan de privacy van de klanten van de betreffende webshops.
@Hilde
Dank voor je uitleg. Zonder duidelijke voorwaarden/afspraken aangaande jullie visie mbt de conversiepixel kan ik wel een aantal commerciële voorbeelden geven van wat jullie eventueel met de data kunnen doen:
- De data geaggregeerd en/of gesegmenteerd verkopen aan derden. Als een significant deel van de online retailers hieraan meewerkt, hebben jullie meer inzicht in online consumenten- en koopgedrag dan brancheorganisaties als de Thuiswinkel/GFK. Nieuwe toetreders vanuit het buitenland of fabrikanten/merken zullen hier bijvoorbeeld vast oren naar hebben.
- Gerichtere keywordtargeting op succesvolle merken/producten in Google adwords en daarmee retailers verder outbidden/klikprijzen opdrijven. Jullie weten dan als geen ander wat wel/niet/wanneer verkoopt en kunnen meer bieden omdat jullie marge per ingekochte klik dat toelaat. Momenteel door verschillende popup/outboundkliks per inboundclick en in de toekomst een hoge ecpc ivm een hoge commissiekans (door eigen optimalisatie in jullie ranking en de kans dat een consument het op een van de aangesloten winkels koopt).
- Gebruikers cookiebased (re)targeten via displaynetwerken nav eerder klik- en koopgedrag (evt. in samenwerking met derden).
- Kennis van koopgedrag gebruiken om van 'advanced reseller' te verschuiven naar een meer Amazonachtig-model om daarin zowél een start- als eindpunt te zijn in online retail. Kortom: gewoon een winkel (al dan niet met voorraad op langere termijn).
- In jullie ranking algoritme zelf bepalen welke winkels wel en niet traffic krijgen op basis van opbrengsten/conversie=> de hoogste ecpc. Als winkel heb je nog maar weinig in te brengen mbt optimalisatie.
- Retailers afhankelijk maken van door jullie gegenereerde verkopen. In online retail is data van grote waarde omdat het inzichten geeft in consumentengedrag en daardoor onderscheidend vermogen op langere termijn. Wat jullie doen is daarom m.i. meer een machtsgreep in de keten dan een poging tot samenwerking met de online retail. En tevens niet ten bate van de consument als er een mogelijkheid is dat hun privcacy daarmee in geding komt als alle retailers koopgegevens afdragen aan een partij.
Misschien heb ik het deels mis, maar het wordt tijd voor een stevige discussie. Ben benieuwd naar je reactie hierop.
Vriendelijke groet,
Jeremiah Albinus
Online Marketing Manager
FonQ.nl
Goede punten van Jeremiah. Ik ben erg benieuwd of beslist.nl hun plannen nog gaan wijzigen op basis van alle goede kritiek die hierboven wordt geuit. Ook ik heb heel erg mijn twijfels of ik nog verder wil gaan met beslist.nl. Er zijn genoeg alternatieven.
Mooi gesproken Jeremiah, de data die ze op deze manier verkrijgen is goud waard en zou wel eens de ware reden kunnen zijn waarom Beslist overstapt naar dit CPS model.
We sluiten ons ook aan bij Jeremiah en de rest van de regeerders. De voorwaarden die nu gesteld gaan worden, maken van beslist.nl een nog grotere geldmachine, waarbij alleen eigenbelang de boventoon voert. Ik hoop dat beslist hun plannen toch nog gaat bijstellen, anders denk ik dat we genoodzaakt zijn om af te haken.
Wij stoppen wel met Beslist, aangezien de gratis optie verdwijnt en ze soms zeer moeilijk kunnen zijn mbt mailtjes die ze van een koper ontvangen als die een klacht heeft over de betreffende webshop. Ze staan altijd aan de kant van de koper/klant en nooit aan de kant van de webshop.
Dit is een grote ergenis aangezien ze zomaar je hele assortiment offline zetten en dit ook doen, terwijl ze nergens verifieren of de klant/koper de waarheid spreekt.
Dat de gratis optie verdwijnt oke, maar maak hier dan ook niet maandenlang dure reclame voor op tv.
Mijn mening is dat er bij Beslist een hoop moet veranderen.
Goed dat er zoveel weerstand is tegen de conversie pixel. Niet omdat ik wat tegen Beslist heb, zeker niet. Echter is deze data echt kostbaar en gaan we al erg makkelijk om met privacy.
Iedereen die de wereld kent weet dat partijen als Beslist, Vergelijk, etc. net zoveel verdienen aan het verkopen van data aan bijvoorbeeld producenten dan aan de uitgaande kliks. Tevens is er helemaal geen zekerheid wat er met de gegevens gebeurt.
Ik hoop dat dezelfde weerstand ook zal gelden voor Google die met Trustedstores toch hetzelfde van hun webwinkels vraagt.
Natuurlijk weet je meer met meer data, zowel ethisch als bedrijfskundig is het echter erg onderstandig om daar geen limieten aan te stellen. Ik denk dat Beslist hiermee over een grens is gegaan.
10% commissie zullen wij niet gaan betalen, dan zal beslist.nl ook worden opgezegd. Daar dank ik voor.
Erwin
Interessante discussie!
Wij spelen juist met het idee om ook CPC te gaan aanbieden, het is ons om het even en sluiten ons aan bij de behoeftes van de bedrijven.
Wij focussen ons dan ook echt alleen op een zo goed mogelijke beleving/ervaring voor de consument en een eerlijke/passende vergoeding richting de aangesloten webshops. Niets geen gekkigheid met datamining e.d. Maar goed, wij zitten dan ook in een specifiek niche en niet over de volle breedte.
Ik sluit mij bij Jeremiah aan.
Onze gemiddelde orderwaarde vanuit Beslist ligt rond de 150 euro. 10% zou dus 15 euro betekenen. Tel daar eventuele cross-selling bij op en je komt op zo'n 20 euro per order. No way dat wij dat gaan doen. We verdienen zo'n 28 euro op zo'n order. Eventuele retouren en vooruitbetalingen (die niet plaatsvinden) worden zonder pardon buiten beschouwing gelaten. Merkwaardig.
Bovendien gaan wij echt niet de pixel bij elke bezoeker cq. transactie plaatsen. Dat gaan we hooguit doen als de referrer beslist.nl is. En als de commissie te hoog is, dan kunnen we er altijd nog voor kiezen om bij 1 op de 5 bezoekers de pixel uberhaupt niet te laden. Over fraude-gevoelig gesproken...
Als Beslist dit perse doorzet, dan verwacht ik een beeindiging van de samenwerking. Jammer voor beide partijen.
Mooi gezegd van Jeremiah, en ook ik sluit mij hierbij aan. Als dit hun verplichtingen zijn, is het ook hier exit voor Beslist.
Ook wij zijn al enige tijd klant van beslist.nl. (Startersaccount). In het voorjaar hebben wij gesproken over een Pro-account, echter was er toen nog sprake van cpc. Nu ontving ik zeer recent het mailtje waarmee ik verplicht werd om 600,00 te betalen, dat mijn huidige aanbod binnenkort niet meer getoond word en dat ik per sale moet afrekenen. Nu vind ik het afrekenen per verkoop niet zo erg (misschien zelfs beter) echter zit ik er niet op te wachten dat zij inzicht hebben in al mijn gegevens. Nu ik bovenstaande zojuist las na een zoektocht over betreffend mailtje weet ik voorlopig voldoende. Toch jammer want beslist.nl was na Google voor ons de tweede bron van bezoekers en betalende klanten. Maar begrijp ik nou goed dat als een klant bijvoorbeeld onder rembours besteld en tussentijds annuleert (dus voor de feitelijke levering) dat ik toch de cps verschuldigd ben? Waardeloos.
Overigens heb ik van de week nog met een van hun medewerkers gesproken over de hoogte van de (zoals zij dat noemen) commitment. Dit was een standaard bedrag en ook niet te verlagen. Punt A vind ik dat bedrag sowieso hoog voor een dienst waarvan ik niet weet hoe het zal presteren (ja de huidige leads zijn goed, maar wie zegt dat deze beter worden, ik zie soms volstrekt andere resultaten dan mijn zoekopdracht) punt B is het ook niet mogelijk om aan te geven over wat voor een periode ik deze wil spreiden (de uitgaven). Dus nee ik stap voorlopig niet over naar een Pro-account
In een ingezonden stuk op ons weblog reageert Beslist.nl op vragen die naar aanleiding van het nieuwe businessmodel zijn opgeroepen. U vindt het artikel van CEO annex eigenaar Kees Verpalen hier.
Jammer dat het inderdaad een bruto cps is. Wij verkopen producten in een zeer groot prijsbereik waarmee de marges afnemen naarmate de bedragen groter worden. Het zou dus kunnen voorkomen dat iemand een volgringetje van Â?1,30 bekijkt via beslist.nl en vervolgens een dag later een scooter koopt (binnen 24u) dan zou ik dus ruim Â?300,00 voor een enkele klik betalen. Een beetje van de zotten. Ik stel voor dat de commisie of per artikel berekend word (inzage in de order stellen ze toch al verplicht) of dat er een maximum vergoeding per klik ingesteld kan worden (en dat wordt bij mij dan geen Â?300,00 kan ik vast vertellen) eventueel zou de positionering daar dan weer bepaald kunnen worden door de maximale kosten per klik
Uit een inventarisatie van Twinkle blijkt dat grote adverteerders van Beslist.nl het platform in de ban doen als de nieuwe voorwaarden niet worden bijgesteld. Het gaat behalve om Fonq.nl ook om Bol.com, Wehkamp.nl en Coolblue.
Ik heb liever dat ze de omzetting naar CPS stopzetten. CPC is aantrekkelijker als je een goede webshop hebt.
Ik heb veel moeite gedaan om de conversies van mijn webshop te verhogen en daardoor heb ik nu op Beslist.nl lage kosten per conversie.
Wat je nu al bij bol.com ziet gebeuren is dat producten die eerst door partners werden geleverd, nu door bol.com zelf worden ingekocht en verkocht. Ik ben bang dat dit met beslist.nl precies zo gaat, is het niet in 5 jaar dan in 10 jaar. Ze zien met CPS precies welke producten goed verkopen en die data is goud waard.
Ik heb vandaag veel druk uitgeoefend op Beslist om een PRO account te openen, een aanvraag is inmiddels door mij verstuurd. Maar ook weer ingetrokken als gevolg van alle commentaren die ik zo even hierboven gelezen heb. Waarom, de pixel plicht en de komende CPS van 10% voor toekomstige categorieën, zonder dat zij een daadwerkelijke inspanningsverplichting aan gaan. Alle plichten liggen bij de ondernemer en alle rechten bij Beslist. Daarnaast heb ik vandaag ondervonden dat zij gewoon niet weten hoe webshops technisch in mekaar zitten. Wij hebben meer dan een jaar een webshop die steeds beter gaat lopen met zeer tevreden klanten. Maar wij willen meer, dus nieuw CMS, nieuwe betere URL en BESLIST zegt simpelweg dat is een nieuwe shop, kom over 6 maanden maar terug. De arrogantie van dit bedrijf is ongelooflijk terwijl de sales medewerkers aan hun lot worden overgelaten worden om het slechte nieuws te brengen. Google, Vergelijk en Twenga gaven geen enkel probleem en hun tarieven zijn gewoon op basis van verricht werk zonder allerlei hoge betalingen vooraf. Mijn huidige gevoel. BESLIST, BESLIST NIET. En de slimme koper zal vanzelf beseffen dat een keuze op BESLIST niet perse zal zeggen dat men de beste koop doet, want BESLIST BESLIST wie er naar voren komt op zijn zoekvraag.
het is hierom wel heel stil geworden, weet iemand of beslist dit beleid nu geheel heeft laten vallen?
Ik richt steeds meer op affiliate sites dan op beslist.nl en kieskeurig. Voor wasmachines en ander witgoed nog wel rendabel.
Ik passeer ook beslist.nl. Richt mij op affiliates. 5 % over echte sales. Dat is rendabeler.
Ik ben het helemaal met ruud en Leon eens. Het is handiger om echt meerwaarde te bieden aan de klant.
Voor beslist is het natuurlijk super interessant om alle data in te zien van de aangesloten websites. Als webwinkel is het echt een afweging of je wilt dat bedrijven als beslist al jouw sales mogen bekijken... daarbij is 10% wel een erg hoge CPS!
Het gaat om toegevoegde waarde bieden aan de klanten. Wij maken uitgebreide reviews over wasdroger. Goede content werkt altijd