De subscription commerce site JustFab wil met nieuwe investeerders 50 tot 100 miljoen dollar ophalen. Volgens nieuwssite Recode is een beursgang aanstaande voor het Amerikaanse bedrijf dat ook in Nederland actief is.
JustFab is pionier op het gebied van subscription commerce. Het biedt consumenten maandelijks een speciaal voor hen geselecteerd aanbod van kleding, schoenen en accessoires voor een standaard bedrag van 39,95 dollar. Online shoppers kunnen ook losse producten op de site kopen zonder daarvoor lid te worden. Ze betalen dan een zogenaamde ‘premium prijs’ van 49 dollar tot 69 dollar per item.
Beursgang realistisch
Sinds zijn oprichting in 2010 haalde JustFab al een investeringsbedrag van 150 miljoen dollar op. Samen met de Amerikaanse bank Morgan Stanley is het bedrijf nu op zoek naar nieuwe geldschieters. Met 1,5 miljoen actieve leden, aldus ceo Adam Goldenberg, verwacht het bedrijf dit jaar 400 miljoen dollar (291 miljoen euro) omzet te genereren en winstgevend te worden. Het is volgens Recode realistisch om te zeggen dat Justfab zich met extra financiering voorbereid op een beursgang.
Nederland
JustFab kondigde een jaar geleden aan ook naar Nederland te komen. De Nederlandstalige site is inmiddels in stilte live gegaan. Naast de verkoop op het platform brengt de retailer ook fysiek artikelen aan de man in zijn enige stenen winkel in Los Angeles. In augustus vorig jaar fuseerde JustFab met concurrent ShoeDazzle.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘JustFab zoekt naar investeerders als voorbereiding op beursgang’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.