Twinkle | Digital Commerce

Bing rolt Product Ads volledig uit in VS

2017-05-27
180101
  • 1:16

Amerikaanse webwinkeliers kunnen nu gebruik maken van Bing’s Product Ads. De zoekmachine van Microsoft testte de advertenties vorig jaar zomer al met 140 miljoen advertenties van honderden adverteerders.

Vorig jaar zomer kondigde Microsoft aan te stoppen met Bing Shopping en zich te focussen op product search. Hieronder vallen onder andere de Product Ads die Bing nu volledig uitrolt in de Verenigde Staten. De Product Ads zijn volgens Internet Retailer hetzelfde opgebouwd als de Product Listing Ads van concurrent Google. Aan de rechterkant van de pagina met zoekresultaten staan de producten met afbeelding, prijs en verkoper vermeldt.

Volgens David Pann van Microsoft zijn de Product Ads van Bing eenvoudig op te zetten. ‘Webwinkels hoeven geen advertentieteksten of keywords te schrijven voor elke campagne’, zegt hij in een blogpost. ‘In plaats daarvan bouwen Product Ads voort op werk dat u al op uw eigen site heeft gedaan, zodat Bing automatisch de juiste afbeelding, prijs en merknaam noteert in de advertentie.’ Het is nog onbekend wanneer de Product Ads ook voor adverteerders in Nederland beschikbaar worden gemaakt.

Mobile Product Ads
Het zoekmachinebedrijf heeft tevens een apart programma voor Product Ads op de mobiele telefoon en tablet geïntroduceerd. De campagnes worden via Mobile Product Ads automatisch geoptimaliseerd voor ‘alle soorten mobiele schermen’, meldt Microsoft. Ook wordt de ROI gemeten van de mobiele search van consumenten. Hiertoe behoren ook de transacties, telefoontjes naar de shop en het raadplegen van de voorraadchecker of store locator, aldus Microsoft.