Twinkle | Digital Commerce

Wehkamp.nl benadrukt: ‘We zijn geen postorderaar meer’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:34

In een nieuwe televisiereclame zet Wehkamp.nl zichzelf neer als 'het grootste online warenhuis van Nederland'. De payoff 'eerst Wehkamp.nl' is komen te vervallen, bevestigt het webwarenhuis aan Twinkle.


Het bekende Amsterdamse reclamebureau TBWA\Neboko, dat onder andere ook Albert Heijn op de klantenlijst heeft staan, tekende voor de nieuwe Wehkamp-campagne. Daar ging geen pitch, maar wel een ‘disruption-sessie over de merkpositionering’ aan vooraf, schrijft MarketingTribune. Eerder werkte de voormalige postorderaar met verschillende bureaus samen.

Doelgroep vergroten
De nieuwe campagne moet het merk Wehkamp.nl verder versterken, onder andere door te wijzen op bekende modelabels waarmee wordt samengewerkt (zoals in de eerste spot). Wehkamp.nl wil Nederlanders duidelijk maken dat zijn assortiment de afgelopen jaren flink is vergroot, ook op het gebied van beauty en living. Die productcategorieën komen volgens woordvoerder Dirk van den Bogaart in volgende commercials aan bod. Het voornaamste doel van de campagne is een grotere groep consumenten aan te spreken.

‘Merk beter laden’
Volgens Gert van de Weerdhof, CEO van Wehkamp.nl en RFS Holding, kon uit de genoemde disruption-sessie worden opgemaakt dat ‘het merk Wehkamp.nl voor veel consumenten nog beter geladen kan worden’. Daarvan wordt nu werk gemaakt. Hieronder vindt u de eerste commercial van TBWA\Neboko, die nu op televisie voorbij komt. ‘Sommige mensen denken bij Wehkamp nog steeds aan een catalogus. Hebben we al lang niet meer’, zegt de hoofdrolspeelster daarin onder meer. ‘We zijn inmiddels uitgegroeid tot het grootste online warenhuis van Nederland.’

Ook herpositionering Bol.com
Wehkamp.nl is onderdeel van RFS Holland Holding, de nummer 2 van de Twinkle100. Eind vorig jaar werd een nieuwe website in gebruik genomen en een nieuw geautomatiseerd distributiecentrum aangekondigd. Concurrent Bol.com, onderdeel van Twinkle100-aanvoerder Ahold, voerde onlangs ook een wijziging door in zijn merkpositionering. Sinds vorige maand presenteert de online retailer zich onder andere in tv-spotjes als ‘de winkel van ons allemaal’.