Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn komt met tablet-versie van Appie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:12

Albert Heijn brengt dit jaar een speciale versie van boodschappenapplicatie Appie voor tablets op de markt. Verder staat de introductie van een ‘automatische boodschappenlijstjesservice’ op de rol. Ook moeten producten van AH langzaam een plek krijgen op Bol.com.

Dat en meer laat Albert Heijn zijn medewerkers weten in de laatste uitgave van personeelsblad Ahá (‘Dossier boodschappen doen 2.0’). Bekend was al dat de supermarktketen, onderdeel van Twinkle100-aanvoerder Ahold, zijn webwinkels gaat sluiten om zich volledig te concentreren op Appie.

Dedicated app
Op dit moment adviseert Albert Heijn tablet shoppers nog de desktop-versie van de bestelapplicatie te gebruiken (in plaats van de smartphone app), te vinden op Ah.nl/Appie. Maar een dedicated tablet-versie van de bestelapplicatie is aanstaande, aldus Adriaan Thierry in Ahá.

Lijstje automatiseren
Thierry, de executive vice president verantwoordelijk voor e-commerce, laat weten dat Albert Heijn eind dit jaar de boodschappenlijstjes van klanten wil gaan automatiseren, bij wijze van service. Meest waarschijnlijk gaat de marktleider de lijstjes vooraf invullen op basis van aankoophistorie. Voor deze vorm van predictive modelling kan AH putten uit informatie die klanten afgeven via hun Bonuskaart.

Boodschappen op Bol.com
Thierry zegt in Ahá ook dat Albert Heijn en webzuster Bol.com steeds nauwer zullen gaan samenwerken: ‘Bijvoorbeeld dat je bij Bol.com een barbecue bestelt en de boodschappen voor diezelfde barbecue direct bij Ah.nl kunt doen.’