MyOrder, het mobiele bestel- en betaalplatform van de Rabobank, stelt binnenkort een iPad-applicatie beschikbaar voor fysieke retailers in heel Nederland. Met MyOrder SideKick kunnen ze beter inspelen op winkelbezoek. De app leunt op het iBeacon-systeem van Apple.
MyOrder-oprichter Thomas Brinkman laat aan iCulture weten dat MyOrder SideKick vanaf april landelijk beschikbaar komt. De app wordt al enige tijd getest door retailers in Leiden, waar een grote mobiele betaalproef loopt. Gebruikers kunnen daar ook al korting ontvangen in fysieke winkels via MyOrder Cashback, dat met MyOrder SideKick samenhangt.
Inchecken en cashback
Consumenten die zijn geregistreerd bij MyOrder kunnen met hun smartphone inchecken bij winkels die ze bezoeken. Winkeliers die MyOrder SideKick (video) koppelen aan hun Point Of Sale-systeem (POS), krijgen op hun iPad inzage in het profiel en de koophistorie van de binnengekomen klant. Aan de hand daarvan kunnen ze bepaalde producten of aanbiedingen extra onder de aandacht brengen of bijvoorbeeld korting bieden in de vorm van cashback.
MyOrder Cashless Betalen
Mobiele kortingscoupons komen terecht in het MyOrder-account van de winkelbezoeker, die de virtuele bonnen direct of op een later moment kan verzilveren. Afrekenen kan zowel contant als met pin of contactloos via het onlangs geïntroduceerde MyOrder Cashless Betalen, dat draait op near field communication (nfc). De zogenoemde ‘betaalsleutels’ met de benodigde nfc-chips kunnen als sticker worden aangebracht op telefoons, maar ook verschijnen op of in pasjes, sleutelhangers of polsbandjes. De MyOrder Wallet, geïntegreerd in de MyOrder app, kan automatisch worden gevuld door een koppeling met iDeal, creditcard of PayPal. Consumenten hoeven geen klant te zijn bij Rabobank om de mobiele portemonnee te gebruiken.
IBeacon
MyOrder maakt voor zijn fysieke retailtoepassing SideKick gebruik van iBeacon-technologie van Apple. Zij werkt via Bluetooth, ook op Android-toestellen. Voorlopig moeten geïnteresseerde consumenten nog zelf mobiel inchecken in winkels, maar op termijn gaat dat automatisch. Brinkman ziet talloze mogelijkheden voor cross- en upselling, ook in bijvoorbeeld bioscopen. Volgens iCulture kunnen Nederlandse online retailers met SideKick ‘op een rijdende trein springen, als het om Apple’s iBeacon-techologie gaat’.
Lees ook:
- 'Klant wil iets terugzien voor afgegeven data' (23 januari 2014)
- ‘Consument vaker bereid persoonlijke informatie te delen’ (23 januari 2014)
- ‘Fysieke winkeliers gaan terrein terugwinnen op e-tailers’ (16 januari 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
MyOrder gaat landelijk de boer op met iBeacon-technologie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.