Een derde van de bezoekers aan de tien grootste Amerikaanse online retailers (naar bereik) winkelt enkel mobiel. Ze zoeken, vinden en kopen producten van een bepaalde e-commerce speler alleen op smartphones en tablets.
Dat meldt comScore op basis van onderzoek naar het bezoek aan de tien grootste online retailers in Amerika in december 2013. De resultaten duiden volgens Andrew Lipsman, vice president of marketing and insights bij comScore, op een nieuwe trend. ‘Smartphones en tablets hebben we nu al een aantal jaar in bezit, maar sinds vorig jaar is het shopgedrag van consumenten veranderd. Dit komt met name dankzij een verbeterde mobiele shopervaring en de hoge snelheid van mobiel internet.’
Amazon, Target en Groupon
Amazon leidt de lijst van grootste online retailers naar bereik, met 178 miljoen unieke bezoekers per maand. 29 procent van deze bezoekers winkelt alleen via mobiele apparaten. Bij Target, de nummer 4 met 66 miljoen unieke maandelijkse bezoekers, is dit 43 procent. Groupon, overigens niet in de top 10 te vinden, liet aan Internet Retailer weten dat 72 procent van zijn bezoekers alleen mobiel shopt.
De bezoekersaantallen van de tien grootste retailers in miljoenen per maand, met uiterst rechts het percentage unieke bezoekers dat alleen via mobiel shopt.
In december 2013 winkelde over de hele retailcategorie 14 procent van de online shoppers in de VS alleen via mobiele apparaten. Van de internetgebruikers was 8 procent überhaupt alleen via smartphones of tablets online te vinden (ongeacht of zij nu online winkelden of niet).
Mobiele ervaring optimaliseren
‘Het is voor retailers nog belangrijker geworden om de webshop te optimaliseren voor mobiel gebruik’, aldus Lipsman. ‘Mobiele sites en apps dienen bovendien hetzelfde te zijn als de desktopsite, om mobiele shoppers een zo goed mogelijke shopervaring te kunnen bieden.’
Foto: Close-up woman's hands holding a credit card, Shutterstock.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Een derde bezoekers grootste shops VS shopt enkel mobiel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.