Twinkle | Digital Commerce

H&M laat kijkers Super Bowl kopen via afstandsbediening

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

Amerikaanse consumenten kunnen in de pauze van de Super Bowl op 2 februari David Beckham-ondergoed kopen met hun afstandsbediening. H&M zendt daartoe een dertig seconden durende 't-commerce' spot uit, die kijkers moet aanzetten tot het kopen van kleding.

In de rust van de 48ste editie van de Super Bowl verschijnt een reclame van H&M waarin David Beckham’s Bodywear-kledinglijn wordt aangeprezen. In een pop-up scherm aan de rechterkant kan met behulp van de afstandsbediening meer informatie over een product worden aangevraagd, kan deze informatie worden verstuurd naar andere apparaten en kan een artikel direct worden aangeschaft.

Smart tv
De shopoptie is alleen beschikbaar voor consumenten met een Samsung Smart TV. Zij kunnen de producten nadat de reclame is uitgezonden ook nog vinden in de ShopTV-app op hun televisie, tablet, pc of smartphone. Hoe de betaling plaats zal vinden is nog onduidelijk, maar dit zou bijvoorbeeld gekoppeld kunnen zijn aan het ShopTV-account van de kijker.

Volgens de Amerikaanse vaktitel Advertising Age voorspelde eMarketer vorig jaar dat tegen het eind van 2013 ongeveer 22,6 miljoen Amerikaanse huishoudens (18,8 procent van alle huishoudens in de VS) een smart tv zou bezitten.

Bol.com en LG
In Nederland werd de t-commerce markt als eerste betreden door Bol.com. De online retailer ontwikkelde samen met LG Electronics een applicatie om te winkelen op interactieve televisies van de fabrikant. ‘Vanaf nu is op LG’s Smart TV platform een app beschikbaar die toegang geeft tot Bol.com. Je kunt hierbij je winkelaccount eenvoudig koppelen aan de app op je televisie en vervolgens beginnen met winkelen’, meldden de bedrijven afgelopen juni.