Groupon heeft Ideeli, een grote Amerikaanse online pure player, gekocht om zijn positie op de fashionmarkt te versterken. Voor de overname betaalde het bedrijf 43 miljoen dollar.
Ideeli is een in 2007 opgerichte flash sale site met designerkleding die volgens Internet Retailer in 2012 een webomzet draaide van 145 miljoen dollar. Daarmee bezet het bedrijf de 154e plaats in de laatste Top 500 Guide van de Amerikaanse vaktitel. Ideeli moet Groupon verder helpen bij de directe verkoopambities in de online fashionmarkt.
Groupon Goods
Groupon zette in 2011 voor het eerst stappen richting directe verkoop met zijn dienst Groupon Goods. De koopjesgigant verkocht in 2012 voor 454,7 miljoen dollar (336,1 miljoen euro) aan fysieke producten, tegenover 20,8 miljoen dollar (15,4 miljoen euro) in 2011. In de eerste drie kwartalen van 2013 draaide Groupon Goods een omzet van 552,2 miljoen dollar (408,2 miljoen euro), een stijging van 140,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2012. Eind november opende Groupon een apart dc voor de directe verkoop.
Startpunt
Ideeli moet als nieuwe aanwinst van Groupon gaan zorgen voor ‘een goede relatie met de grootste merken in fashion’, aldus Groupon-ceo Eric Lefkofsky. ‘Onze klanten hebben laten weten dat zij graag aanbiedingen voor kledingstukken willen vinden. Door onze positie op de fashionmarkt te verbreden wordt Groupon nog meer een startpunt om allerlei soorten producten te kopen.’
Aparte site
Ideeli blijft een op zichzelf staande e-commerce site en wordt dus niet geïntegreerd in Groupon Goods. Ook hoeft het bedrijf uit New York niet te verhuizen naar het hoofdkantoor van Groupon in Chicago.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groupon breidt directe verkoop uit met flash sale site
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.