Amazon heeft een aantal pop-up stores geopend in winkelcentra in San Francisco. De e-commerce reus was daarmee voor het eerst fysiek aanwezig in de winkelstraat. Voorbijgangers konden er tot afgelopen weekend onder andere Kindle-tablets en e-readers testen en kopen.
Amazon gaf consumenten een kijkje in de catalogus van het bedrijf, met zijn Kindle Paperwhite als middelpunt. Naast deze e-reader stonden boekklassiekers van Charles Dickens en Lord Byron op de fysieke plank.
Concurrentie
Kindle-producten waren voorheen alleen in het echt te aanschouwen in Best Buy-vestigingen. Target en Walmart verkochten de Amazon-producten ook, maar besloten vorig jaar de Kindles uit het assortiment te schrappen vanwege de concurrentie met de Amerikaanse e-commerce grootheid.
Niet permanent
De pop-up stores maakten deel uit van een marketingproject en waren elk zo’n twee weken open. Een aantal jaar geleden zou Amazon plannen hebben gesmeed om een permanente fysieke winkel te openen als het distributiecentrum in Seattle af was. Deze plannen zijn tot nu toe niet gerealiseerd. Volgens Good Ereader hoeven we tot 2015 geen stenen shop te verwachten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon maakt fysiek debuut met pop-up store
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.