Protest heeft zijn e-commerce platform vernieuwd. Het merk van sportieve kleding, schoenen en accessoires heeft zijn bestaande merkbelevingsite gekoppeld aan zijn webshop.
De nieuwe site verbindt twee bestaande sites van Protest; Shop.protest.eu en Protest.eu. Eerstgenoemde was de oorspronkelijke webshop van het merk, vertelt een woordvoerder van Protest aan Twinkle. ‘We hadden voorheen een webshop en daarnaast een aparte website voor de brand-beleving. Op die site stonden foto’s en verhalen van surfers, wakeboarders en snowboarders die met ons merk verbonden zijn. De consument kon de kleding die op de foto’s was afgebeeld echter niet direct aanschaffen. De kooplink bestond nog niet. In onze vernieuwde webshop Protest.eu zijn de site voor merkbeleving en het e-commerce gedeelte geïntegreerd.’
Protest.eu bestaat nu achter de schermen uit een webshopgedeelte en een merkbelevinggedeelte. De merkbeleving is te vinden onder de navigatieknoppen Team, TV en About. ‘Om ervoor te zorgen dat klanten aan de voorkant van de site altijd het winkelmandje kunnen blijven gebruiken, is er achter de schermen een koppeling tussen Intershop - voor de webshop - en Wordpress - voor de merkbelevingsite - gemaakt, zodat ook in het merkelevingsgedeelte het winkelmandje zichtbaar blijft’, vertelt e-commerce manager Wesley van Wijnbergen aan Twinkle.
Interactief lookbook
De nieuwe site toont een interactief lookbook van waaruit consumenten direct online de afgebeelde kleding kunnen aanschaffen. De webshop is responsive, dus aangepast aan de schermen van desktops, tablets en smartphones. De vernieuwde webshop is onderdeel van de omnichannel-strategie die Protest hanteert.
Protest, dat enkele jaren geleden begon met directe verkoop online, wil zijn Facebook-pagina gaan uitbreiden met een klantenservice. Dat wil zeggen dat er een medewerker van het merk fulltime vragen gaat beantwoorden en verzoeken gaat afhandelen via dit sociale medium.
Lees ook:
- Protest gaat kanaalconflict niet uit de weg, (Twinkle 2-2010)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Protest koppelt merkbeleving aan producten in nieuwe webshop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.