Twinkle | Digital Commerce

Fashionchick krijgt zustersites voor mannen en kinderen

2017-05-27
19499
  • 1:39

No Search, het bedrijf achter Fashionchick, brengt later dit jaar affiliatesites voor heren- en kindermode op de markt. De online uitgever, waarvan Sanoma meerderheidsaandeelhouder is, zoekt momenteel personeel voor de nieuwe concepten.
 
Sanoma’s performance based directeur Sander ten Dam liet eind april op een zogenoemd Cross Media Café weten dat het uitgeefbedrijf in nieuwe verticals actief zou worden met e-commerce. Daarbij wees hij expliciet op mode voor mannen en kinderen.

MenToday
No Search zoekt momenteel naar een Nederlandse online marketing- en communicatiemanager voor een nieuw kindermodeconcept. Voor het heren- annex lifestyleconcept is die al gevonden, laat medeoprichter Aart Wallet van No Search weten aan Twinkle. ‘Met MenToday willen we dit najaar beginnen in Nederland en Duitsland. Het kinderconcept, waarvan ik nog geen naam kan communiceren, zullen we eind dit jaar alleen in Nederland introduceren.’

Ombouwen
Wallet zegt dat No Search druk bezig is met de acquisitie voor allereerst Mentoday.nl en Mentoday.de: ‘Fashionchick fungeert als sjabloon voor dit mannenconcept. We zijn het design en de functionaliteit nu aan het ombouwen. Uit onderzoeken blijkt dat we mannen beter anders kunnen benaderen dan vrouwen: iets minder met inspiratie en de community, meer met filters en dergelijke.’

32 procent groei in 2012
Sinds begin dit jaar is het aandeel van Sanoma in No Search gegroeid van 25 procent naar 55 procent. Rond de transactie maakte het uitgeefconcern bekend dat de omzet van Fashionchick in 2012 met 32 procent is gegroeid, zonder daar concrete bedragen bij te noemen. Een ‘substantieel deel’ van de inkomsten is te danken aan de activiteiten op de Franse, Duitse, Amerikaanse en Britse markt. In Rusland betrad het concept als Shopicon.ru de markt. Voor 2013 verwacht Fashionchick, dat verdient aan verwijzingen naar online modewinkels, een soortgelijke groei.
 
NB: Sander ten Dam vertelde eind april onder meer hoe Sanoma zijn performance based business wil verbeteren, door veel meer met persoonlijke aanbevelingen en overtuigingstechnieken te gaan werken. De presentatie die hij in Hoofddorp gaf, vindt u hier.