De Bijenkorf verwacht tijdens de Drie Dwaze Dagen in de eerste week van oktober 20 procent van zijn omzet digitaal te boeken. De warenhuisketen verwerkt dan tijdens topdrukte tienduizend orders per uur, ofwel drie orders per seconde.
De Drie Dwaze Dagen, van woensdag 2 tot en met vrijdag 4 oktober, vinden dit jaar voor de dertigste keer plaats. Het concept is in al die jaren onveranderd gebleven: het warenhuis houdt geen uitverkoop op bestaande collecties, maar biedt eigen ‘speciaal ingekocht en/of geproduceerd assortiment van merken’ aan. Bijna alle merken die bij de Bijenkorf worden verkocht doen mee aan de Drie Dwaze Dagen.
Digitale portier
Het ‘dwaze’ assortiment op Debijenkorf.nl beslaat straks zo’n 3.500 artikelen, waarvan ruim twintigduizend foto’s worden gemaakt. Een virtuele portier, die twee jaar geleden werd geïntroduceerd, moet voorkomen dat de site overbelast raakt. In totaal verwacht de nummer 30 van de Twinkle100 in drie dagen zo’n één miljoen bezoekers over de virtuele vloer te krijgen.
Vooraf
Ter promotie van de driedaagse lanceert de Bijenkorf aanstaande maandag een nieuw online spel met de naam ‘Stay in it, to win it’. Boekjes over de Drie Dwaze Dagen komen digitaal beschikbaar en koopjesjagers krijgen de kans om alvast een verlanglijstje te maken. Ruim 25.000 klanten zullen daar gebruik van maken verwacht de Bijenkorf.
Reorganisatie
De Bijenkorf maakte vorige maand bekend vijf van zijn twaalf vestigingen te zullen sluiten en meer te zullen investeren in online.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘20 procent omzet Drie Dwaze Dagen digitaal’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.