Groupon heeft een affiliateprogramma opgezet om retailers te helpen meer omzet te genereren uit hun deals op het platform. Publishers uit dertig landen, waaronder Nederland, kunnen gebruik maken van het Groupon Partner Network (GPN).
Voor elke kortingsbon die Groupon dankzij een affiliatepartner verkoopt, krijgt hij een commissie. De fee kan oplopen tot 10 procent van de kortingsprijs, belooft Groupon op de site van het partnernetwerk.
Introductie
De hoogte van de commissie hangt onder meer af van de deal die verkocht wordt, van de relatie met de kopende klant (oud of nieuw) en van het totale salesvolume van de verkoper. Groupon biedt ter introductie van het netwerk heel september een commissie van 10 tot 12 procent over voucheraanbiedingen, 6 tot 8 procent over Groupon Getaways (reisacties) en 5 tot 8 procent over Groupon Goods (fysieke producten).
Hulpmiddelen
Groupon stelt hulpmiddelen beschikbaar voor site-eigenaren die gebruik maken van GPN. Ze kunnen hun performances in de gaten houden en widgets selecteren en integreren om de deal-verkopen via hun site te bevorderen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groupon lanceert affiliateprogramma in dertig landen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.