Twinkle | Digital Commerce

ANWB breidt online only assortiment fors uit

2017-11-08
206154
  • 1:19

De ANWB heeft zijn webwinkel vernieuwd. De nummer 31 van de Twinkle100 heeft thematische navigatieopties toegevoegd, waarmee klanten ‘op een logischere manier vanuit een gebruikersmoment’ kunnen zien wat de bond te bieden heeft. Dat is een steeds groter online only assoritment.

De ANWB laat weten meer naar het perspectief van de bezoeker te hebben gekeken bij de indeling van de nieuwe site. Behalve een productmatige (kleding, schoenen, elektronica, etc.) heeft de webwinkel nu ook een thematische indeling (wandelen, fietsen, kamperen etc.). ‘Er zijn per thema aparte landingspagina’s aangemaakt zodat er meer online etalage zichtbaar is’, schrijft de ANWB in een persbericht. ‘Op de landingspagina zijn duidelijke visuele navigatiebuttons toegevoegd, die terugkomen bij eerder genoemde thema’s.’

Online only
Het assortiment op Webwinkel.anwb.nl bestaat nu uit ruim vijfduizend artikelen. Het is daarmee ‘aanzienlijk groter’ dan dat in de ANWB-winkels, laat woordvoerder Markus van Tol weten aan Twinkle. Hij kan niet zeggen hoe het online aanbod zich in kwantitatief opzicht precies tot het offline aanbod verhoudt: ‘Een aantal producten zoals dakkoffers bieden we alleen in de webwinkel aan, omdat ze te veel ruimte in beslag nemen in winkels. Daarnaast verkopen we online een veel dieper assortiment aan bijvoorbeeld elektronica. Dat is inmiddels een volwaardige productcategorie geworden, met onder meer tablets, navigatie en allerhande opladers.’

Kamperen
Ook het online assoritment in kamperen is met de komst van de nieuwe site fors uitgebreid, laat de woordvoerder weten. Een van de subcategorieën daarbinnen is barbecues & buitenkeukens, wat nogal branchevreemd aandoet.